۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱:۰۶
کد خبر: 85223604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گونه‌های مهاجم سالانه ۴۲۳ میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارند

تهران - ایرنا - گزارش یک موسسه وابسته به سازمان ملل متحد حاکی است که گونه‌های حشرات غریبه مهاجم حداقل سالانه بیش از ۴۲۳ میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «سی ان بی سی» ، لاشه‌های مگس‌فانوس‌هایی (lanternflies ) که در خیابان‌های نیویورک مشاهده می‌شود نه تنها زشت و ناهنجار است بلکه همچنین گران و پرهزینه است.

یک گزارش جدید منتشر شده توسط «پلتفرم بین‌دولتی تنوع‌زیستی و اکوسیستم» که اکنون بخشی از سازمان ملل متحد به شمار می‌رود ، حاکی است که هزینه سالانه گونه‌های غریبه مهاجم اکنون از ۴۲۳ میلیارد دلار فراتر می‌رود.

این گزارش می‌گوید که بیش از ۳۷ هزار گونه موسوم به گونه غریبه به علت فعالیتهای انسانی در سرتاسر جهان منتقل شده اند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از آنها مهاجم هستند به این معنی که زیانبار هستند زیرا طبیعت و نحوه استفاده انسان از طبیعت را تهدید میکنند.

گونه‌های غریبه مهاجم مطابق تعریف گزارش یاد شده ، گونه‌هایی هستند که مشخص شده است مستقر شده و گسترش یافته‌اند و تاثیرات منفی بر طبیعت و اغلب بر انسان دارند.

گزارش مزبور حاکی از آن است که هزینه گونه‌های مهاجم از سال ۱۹۷۰ تا کنون در هر دهه چهار برابر شده است.

گونه‌های مهاجم سالانه ۴۲۳ میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارند

«مارتین نونز» مولف هماهنگ کننده اصلی این گزارش خاطرنشان کرد که برآورد رقم ۴۲۳ میلیارد دلار یک تخمین خام کمتر از حد واقعی است و هزینه واقعی در این زمینه به احتمال زیاد در حد چند تریلیون دلار است که بخش زیادی از آن به مشکلات سلامتی انسانها مربوط میشود.

وی از پشه‌ها (mosquito)‌ در جهان در حال توسعه که ناقل بیماری‌هایی مانند مالاریا ، زیکا و تب غرب نیل هستند به عنوان یک نمونه در این زمینه یاد کرد و گفت که این بیماریها توسط گونه‌های پشه‌های غریبه‌ای مانند Aedes albopictus و Aedes aegyptii گسترش پیدا میکنند.

در مورد حشرات موسوم به مگس‌فانوس که به نیویورک هجوم آورده اند ، این ایالت برآورد کرده است که این حشرات که از چین وارد شده اند می‌توانند سالانه حداقل ۳۰۰ میلیون دلار هزینه به بار بیاورند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha