استاندار یزد: اطلاع‌رسانی ادارات باید تاثیر مثبت و معنادار بر افکار عمومی داشته باشد

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: رویکرد و اقداماتی که از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در زمینه اطلاع رسانی انجام‌ می‌گیرد، باید در عمل منجر به تاثیرگذاری مثبت و معنادار بر افکارعمومی جامعه شود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد امیدآفرینی را مهمترین نتیجه اطلاع رسانی مناسب به افکار عمومی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد اطلاع رسانی دستگاه های استان باید در طراز دولت مردمی و خدماتی که به مردم ارائه می شود، سامان گیرد و با توجه به تنوع ابزارهای اطلاع رسانی، دستگاه های مختلف برای اقناع افکار عمومی با محدودیت مواجع نیستند و دلیلی برای ضعف فعالیت در این حوزه وجود ندارد.

استاندار یزد: اطلاع‌رسانی ادارات باید تاثیر مثبت و معنادار بر افکار عمومی داشته باشد

وی تصریح کرد: نتیجه ضعف اطلاع رسانی خدمات و فعالیت‌های دولت، تضعیف امیدآفرینی در جامعه است و اگر نگاه جامعه به آینده ناامیدانه باشد، پویایی و تحرک از جامعه گرفته می شود.

استاندار یزد همچنین با قدردانی از اقداماتی که در استان برای ارزیابی فرایند اطلاع رسانی و تبیین اقدامات دستگاه های دولتی در قالب جشنواره شهید رجایی صورت گرفته است، تصریح کرد: شاخص های تعیین شده در قالب ارزیابی این جشنواره کفایت کاملی برای ارزیابی عملکرد اطلاع رسانی دستگاه‌ها را ندارد و نیاز است با افزودن یک شاخص دیگر دیدگاه فعالان رسانه و صدا و سیما نیز در این ارزیابی لحاظ شود .

فاطمی با ارائه پیشنهادی یادآور شد: برای ۴۰ امتیاز شاخص های ارزیابی ارائه شده از سوی سازمان امور استخدامی ضریب ۲ و برای ارزیابی صدا وسیما ۲۰ امتیاز با ضریب سه و همچنین برای ارزیابی سایر رسانه ها از عملکرد اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی ۱۰ امتیاز با ضریب سه در نظر گرفته شود که سرجمع امتیازات به ۱۷۰ برسد و فرایند اطلاع رسانی و تبیینی دستگاه ها با این مدل مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

هوشمندسازی اطلاع‌رسانی نیاز استان یزد است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: جریان اطلاع رسانی هفته دولت امسال در استان به مراتب قوی تر از سال گذشته بود و برنامه های متعدد ابتکاری در این زمینه از سوی روابط عمومی استانداری اجرا شد.

علی اکبر عزیزی با تاکید بر هوشمندسازی اطلاع رسانی در استان با تمرکز بیشتر بر روی رفع نقاط ضعف این بخش، افزود: باید با شناخت علایق مردم ، رویکردهای اطلاع رسانی بازتعریف شود و افزایش برد رویدادهای استان یزد با استفاده از ظرفیت رسانه‌های سراسری بیش از پیش باید در دستور کار قرار گیرد.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با ارائه گزارش از نتایج ارزیابی فعالیت های اطلاع رسانی و تبیینی دستگاه های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: در استان علاوه بر بررسی مستندات دستگاه ها با حضور مدیران و نمایندگان روابط عمومی، بازدید میدانی از روابط عمومی پنج دستگاه نیز توسط گروه ارزیاب انجام شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha