قدردانی از تمهیدات وزارت خارجه برای اربعین/برگه عبور موقتم را در ۵ دقیقه گرفتم

تهران- ایرنا- عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در گذشته دریافت برگه عبور موقت در عراق تا ٢ روز طول می‌کشید، گفت: در این دوره عرض ۵ دقیقه برگه عبور موقت را دریافت کردم؛ تمهیدات وزارت امور خارجه در این زمینه بسیار مفید، مؤثر و قابل قدردانی بود.

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به اقدامات موثر دولت در مدیریت راهپیمایی اربعین گفت: امسال هم شاهد راهپیمایی اربعین به عنوان یکی از رزمایش‌های بزرگ دینی و انقلابی بودیم. بی‌تردید نقش هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های مختلف به‌ویژه در دولت و شهرداری‌ها در ایجاد خدمات مناسب برای این رویداد بزرگ و حماسه عظیم، بی بدیل و قابل ستایش است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: امسال دولت هماهنگی‌های خوبی را در جهت حمل‌ونقل عمومی مناسب، صورت داده بود. همچنین با تمهیدات دولت، زائران توانستند به ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن، ارز تهیه کنند. به تعبیری از هرج‌ومرجی که در گذشته وجود داشت و باعث افزایش قیمت دینار می‌شد، جلوگیری به عمل آمد.

سروری افزود: زائران در گذشته مجبور بودند در عراق در صف‌های طولانی بایستند تا پول خود را تبدیل به ارز رایج عراق کنند اما امسال، بانک مرکزی با بهترین شیوه این موضوع را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: عرضه دینار توسط ۶ بانک، با هدف کمک به زائران قابل قدردانی بود. دولت، رقم خوبی را با کمترین قیمت در نظر گرفته بود. هر هزار دینار در عراق به مبلغ ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که در حالی که در داخل کشور با ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه زائران به راحتی توانستند وارد این راهپیمایی بزرگ و حماسی شوند، گفت: با حجم و استقبالی که امسال وجود داشت، اگر دولت و شهرداری‌ها نبودند، مشکلات جدی به وجود می‌آمد. با توجه به این که در تمام راهپیمایی‌های اربعین شرکت داشته‌ام، دوره امسال، پر ازدحام‌ترین سال حضور ایرانیان بود.

سروری با بیان اینکه اولین روز راهپیمایی به لحاظ جمعیت، دقیقاً مانند شب اربعین بود تاکید کرد: از وادی‌السلام که آغاز به حرکت کردیم، با توجه به میزان ازدحام، احساس می‌کردیم که نزدیک کربلا هستیم. علاوه بر اینکه بخش زیادی از جمعیت را جوانان تشکیل می‌دادند، بسیاری به صورت خانوادگی حضور پیدا کرده بودند؛ این ویژگی‌ها جلوه‌های مناسبی را به وجود آورده بودند و احساس می‌کردم که لشکر امام زمان(عج) در این مسیر حرکت و اعلام حضور و وجود می‌کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: سیاست خوبی اتخاذ و تقاضاها تقسیم و اعزام از ابتدای ماه صفر شروع شد. تنها مشکل در روزهای پایانی بود که علت آن، تخلیه جمعیت بی‌سابقه‌ای بود که قبل از اربعین به پایانه‌ها رسیدند و اتوبوس‌ها مجبور به جا به‌جایی آنها شدند و کمبود اتوبوس در پایانه‌ها طی ۳ روز آخر را به وجود آورد.

سروری گفت: از داخل و خارج کشور به سمت پایانه‌های مرزی، شرایط خوبی را داشتیم و تمهیدات به خوبی شکل گرفته بود. هماهنگی‌های دولت با مقامات عراقی باعث شده بود که خدمات با کیفیت بسیار بالایی ارائه شود. برای نمونه، امسال گذرنامه خود را در عراق گُم کردم اما با مراجعه به کنسولگری کشورمان در نجف، در عرض ۵ دقیقه برگه عبور موقت را دریافت کردم.

وی اضافه کرد: چند سال قبل که مشابه این اتفاق رخ داده بود، دریافت برگه عبور موقت تا ۲ روز طول کشید و با مشکلات زیادی روبه‌رو شدم. تمهیدات امسال وزارت امور خارجه در این زمینه، بسیار مفید و مؤثر و قابل قدردانی بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: دولت مردمی رئیسی به دلیل اینکه برخاسته از ملت است، در ماجرای اربعین کاملاً تلاش کرد در خدمت مردم عمل کند و بسترهای لازم برای برگزاری بهتر و با کیفیت‌تر برنامه‌ها و ارائه خدمت مناسب به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) را فراهم آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha