۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85224033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار گیلان به برگزاری باشکوه اجلاس پیرغلامان حسینی(ع)

رشت - ایرنا - استاندار گیلان به برپایی هرچه با شکوه‌تر بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع) تاکید و گفت: باید این رویداد با خلاقیت و نوآوری برگزار شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی غروب شنبه در جلسه هماهنگی همایش بین المللی پیرغلامان در رشت اظهار کرد: هم اینک شاهدیم که پس از برگزاری مراسم حج، پیاده روی اربعین برگزار می شود و این موهبت ها ارجی است که خداوند به مسلمانان داده است.

وی افزود: پیرغلامان نیز یک عمر یاحسین یاحسین می گویند و در خدمت حضرت امام حسین (ع) و ائمه اطهار هستند که به طور حتم پاداش الهی و خیر و برکت نصیب آنان می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در مراسم اربعین امسال نیز شاهد بودیم که بیش از ۲۰ میلیون نفر حضور یافتند و در این مراسم معنوی بزرگ شرکت کردند که به طور حتم این امر با کمک حضرت امام حسین (ع) انجام شد.

استاندار گیلان به میزبانی بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع) در گیلان اشاره و بیان کرد: برای برپایی هرچه باشکوهتر این اجلاس، باید خلاقیت و نوآوری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: همچنین باید از همه ظرفیت ها برای برپایی این اجلاس استفاده کنیم تا علاوه بر میزبانی شایسته، بتوانیم با حداقل هزینه این اجلاس را در سطح کیفی بسیار بالا برگزار کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: قرار است این اجلاس ۱۱ مهر ماه امسال برگزار شود که این میزبانی به فضل الهی نصیب مردم ولایتمدار گیلان شده است و این فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار به همگان است.

استاندار گیلان در خاتمه گفت: گیلان از دیرباز در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار و معنویت بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha