۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85224208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوگواره تعزیه استان در روستای زیارت دشتستان آغاز به کار کرد

بوشهر-ایرنا- یازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر در روستای زیارت شهرستان دشتستان با اجرای گروه عصر عاشورا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه این سوگواره گفت: در میان مسائل ارزشی جایگاهی بالاتر از اهل‌بیت‌، مدافعان مکتب توحید و عزیزانی که جان خود را وقف مسیر الهی کردند، وجود ندارد.

عبدالرحیم افروغ افزود: وقتی تعزیه‌خوانان پیرامون این موضوع‌ها به هنرنمایی می‌پردازند به خودی خود افکار جامعه را درگیر کرده که این نشان از جایگاه و اهمیت تعزیه است.

وی بیان کرد: وقتی قصد انتخاب یک الگو داریم به طور قطع به یک مقطعی از تاریخ بشریت می‌رسیم که نمونه بوده و آن نمونه مدیریت امام حسین (ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در مکتب عاشورا وقتی از بعد خانوادگی نگاه می‌کنیم در رابطه پدر فرزندی و رابطه برادر با برادر، ما یک خانواده متعالی می‌بینیم و در ابعاد مختلف عاشورا و مقطع مدیریت امام حسین (ع) مثل دیگر عزیزان این خاندان برای ما الگو است.

افروغ ادامه داد: تعزیه ترویج دهنده فرهنگ حسینی است و تعزیه‌خوانان با این هنرنمایی خود الگویی را در ذهن‌ها زنده و متوجه قله می‌شود و ذهن وقتی متوجه قله باشد این همان چیزی است که ما امروز به دنبال آن هستیم.

وی اظهار کرد: عدالت خواهی امام حسین (ع) و آزادی‌خواهی ایشان که وقتی برای حق ایثارگری می‌کند و برای اصلاح امت جد خود قیام می‌کند و برای برپایی مکتب اسلام حاضر به جانفشانی می‌شود همه اینها همان قله‌ای است که ما به دنبال آن هستیم.

افزوغ افزود: امید است بتوانیم با مدد و یاری اهل بیت نزدیک شدن به قله را که ولی امرمان نوید داده دست پیدا کنیم.

اجرای آیین سنتی سنج و دمام، چاوش‌خوانی و گزارش مختصر احمد مظفری مسئول انجمن تعزیه استان از دیگر برنامه‌های آیین افتتاحیه یازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر بود.

یازدهمین سوگواره تعزیه بوشهر با حضور ۱۱ گروه از استان به میزبانی روستای زیارت شهرستان دشتستان از روز گذشته به مدت چهار شب تا ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود.

براساس برنامه هر شب سه گروه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۴۵ به اجرای مجلس تعزیه می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha