۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 85224278
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجلاس سران گروه ۲۰؛ فرصتی برای رایزنی‌های شرقی-غربی

تهران-ایرنا- در دیدارهای «لی چیانگ»نخست وزیر چین با مقامات اروپایی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو، بر ضرورت اتحاد و همکاری فی ما بین در برابر چالش های جهانی تاکید شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، در دیدار «لی چیانگ»نخست وزیر چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ با «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، موضوع همکاری و وحدت بین دو طرف در شرایطی مطرح شد که اتحادیه اروپا برای چین بیش از آنچه یک شریک باشد، رقیب محسوب می شود و هر دو طرف سعی می کنند در قبال یکدیگر با احتیاط رفتار کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، لی چیانگ در دیدار فون در لاین تاکید کرد که توسعه چین فرصت های برای جهان و اروپا به ارمغان می آورد و تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.

وی افزود: پکن آماده تقویت ارتباطات و همکاری با اروپا برای افزایش اطمینان و ثبات روابط اقتصادی و تجاری چین و اروپا است.

نخست وزیر چین گفت: امیدواریم که اتحادیه اروپا از اصول اقتصاد بازار و رقابت منصفانه حمایت کند، بازارهای تجاری و سرمایه گذاری خود را باز نگه دارد و محیطی عادلانه، شفاف و بدون تبعیض برای سرمایه گذاری و فعالیت شرکت های چینی در اروپا فراهم کند.

وی افزود: چین مایل به گسترش همکاری ها با اروپا در حوزه فناوری سبز،انرژی نو،سرمایه گذاری فناوری سبز و حمایت از کشورهای در حال توسعه در مقابله با تغییرات اقلیمی است.

لی گفت: پکن مایل به همکاری کشورهای اروپا برای میزبانی نشت سران چین و اتجادیه اروپا در سال جاری برای گسترش اعتماد متقابل و مدیریت اختلافات از طریق گفت و گو ها و صلح و توسعه جهانی است.

فون در لاین هم در این دیدار گفت: مبادلات بین اروپا و چین از ایتدای سال جاری گسترش یافته و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی افزود: کشورهای اروپایی مایل به گسترش همکاری و گفت و گو های با چین در زمینه های گوناگون از جمله تغییرات اقلیمی،سایر چالش های جهانی هستند.

اجلاس سران گروه ۲۰؛ فرصتی برای رایزنی ها شرقی-غربی
دیدار نخست وزیران چین و ایتالیا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰

ملاقات نخست وزیر چین با همتای ایتالیایی

«لی چیانگ»نخست وزیر چین هم در دیدار با «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا گفت:چین مایل به گسترش ارتباطات و هماهنگی با ایتالیا در چارچوب گروه ۲۰ برای حفاظت از امنیت جهانی،زنجیره های صنعتی و تامین است.

لی گفت:روابط سالم و پایدار پکن و رم در راستای نیاز به توسعه و منافع مشترک دو کشور است.

نخست‌وزیر چین با اشاره به اینکه سال آینده بیستمین سالگرد مشارکت راهبردی جامع چین و ایتالیا است، از دو طرف خواست تا از این فرصت برای تقویت بیشتر گفت‌وگوها و همکاری‌ها و ارتقای مشترک توسعه و رفاه استفاده کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پکن مایل به گسترش همکاری ها با رم برای ارتقای سطح روابط دو کشور است.

لی از هر دو طرف خواست به گسترش تجارت دوجانبه ادامه دهند

وی افزود:چین به گسترش دسترسی به بازار ادامه می دهد تا فرصت های بیشتری برای محصولات با کیفیت ایتالیایی برای ورود به بازار چین ایجاد کند.

اجلاس سران گروه ۲۰؛ فرصتی برای رایزنی ها شرقی-غربی

نخست وزیر ایتالیا هم در این دیدار گفت: ایتالیا و چین هر دو تمدن باستانی هستند و دو کشور از سابقه طولانی تبادلات دوستانه برخوردار هستند.

وی افزود: رم از نشست مشترک کمیته دولت چین و ایتالیا استقبال می‌کند و آماده تقویت مبادلات و گفت‌وگو با چین تحت چارچوب دوجانبه برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است.

ملاقات نخست وزیران چین و انگلیس

در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در دهلی نو، فرصتی هم برای ملاقات لی چیانگ نخست وزیر چین با ریشی سوناک همتای انگلیسی وی فراهم شد.

لی چیانگ در این ملاقات گفت: پکن مایل به همکاری با لندن در راستای احترام و رفتار برابر،اعتماد،نگاه منصفانه به توسعه یکدیگر و گسترش روابط بلند مدت پایدار بین دو کشور است.

نخست وزیر چین با اشاره به اینکه چین و انگلیس ذینفعان تجارت آزاد هستند،افزود: ما باید به طور مشترک از سیاسی و امنیتی شدن همکاری های اقتصادی و تجاری جلوگیری کنیم،اقتصاد باز جهانی را ترویج و سیستم تجاری چندجانبه را حفظ نمایم.

«ریشی سوناک»نخست وزیر انگلیس هم گفت:  لندن به نقش مهم پکن در نظام بین المللی ارزش قائل است.
سوناک تاکید کرد که انگلیس مایل به انجام گفت و گو های سازنده و صریح با چین ،گسترش همکاری عملی در حوزه های اقتصاد، تجارت، علم و فناوری، رسیدگی مناسب به اختلافات،مقابله با چالش های جهانی از جمله تغییرات اقلیمی و ایجاد یک رابطه پایدار و سومند بین دو کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha