۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85224279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت ۳۲ میلیون لیتر سوخت دوم در صنایع خراسان شمالی ایجاد شد

بجنورد- ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: ساخت مخزن سوخت با ظرفیت ۳۲ میلیون لیتر برای ذخیره سازی سوخت دوم صنایع استان ایجاد شد.

سیدرضا احمدنیا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد مخزنی به ظرفیت ۱.۲ میلیون لیتر و نیروگاه شیروان مخزنی به ظرفیت ۳۰ میلیون لیتر برای ذخیره سوخت دوم ایجاد کردند.

وی، تامین ناوگان حمل سوخت را از دیگر اقدامات انجام شده در صنایع بزرگ خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: ناوگان حمل سوخت در استان در دولت سیزدهم سه برابر شده و از ۷۶ دستگاه به ۱۸۴ دستگاه نفت کش افزایش پیدا کرده است.

احمدنیا در بخش دیگر سخنان خود درباره تامین سوخت دوم مورد نیاز صنایع در زمان قطع و یا محدودشدن مصرف گاز گفت: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی، وظیفه تامین سوخت مایع نیروگاه شیروان را برعهده دارد و در این زمینه تامین سوخت ذخیره دوم نیروگاه برای فصل زمستان اهمیت ویژه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین سوخت نیروگاه شیروان از شهریور ۹۹ تاکنون یک میلیارد و ۴۵ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل شده است تا زمستانی بدون دغدغه در استان رقم بخورد و خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده مشکلی در زمینه تامین نیاز منطقه به سوخت وجود ندارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۳۹۵ میلیون لیتر نفت گاز در قالب ۱۴ هزار محموله فرآورده به نیروگاه شیروان ارسال شده است، این در حالی است که مصرف بنزین استان ۲۸۰ میلیون لیتر در سال است.

وی درباره اجرای خط لوله انتقال سوخت در استان گفت: این استان خط لوله انتقال سوخت ندارد سوخت مورد نیاز از بندرعباس تامین و منتقل می شود، خوشبختانه تاکنون بحرانی در زمینه تامین سوخت ایجاد نشده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha