۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85224334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع اعتراضی جبهه نجات ملی تونس علیه بازداشت اعضای خود

تهران-ایرنا- منابع خبری اعلام کردند که شماری از رهبران و حامیان جبهه نجات ملی تونس با برگزاری تجمعی خواهان آزادی مسئولان و اعضای زندانی خود شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، رهبران جبهه نجات ملی تونس در این تجمع بازداشت اعضا و مسئولان این جبهه را "سیاسی" خوانده و گفتند: بازداشت‌های سیاسی تنها منجر به ثبات و پافشاری آن‌ها در بازگرداندن دموکراسی و مبارزه در راستای آزادی و تلاش برای آزادی بازداشت‌شدگان می شود.

آن ها همچنین از مردم تونس خواستند تا آنچه آن را "استبداد و نقض حقوق عامه" دانستند، مقابله کنند.

جبهه نجات ملی تونس متشکل از فعالان سیاسی مستقل و احزابی از جمله جنبش اسلامگرای النهضه و چند گروه سیاسی دیگر است.

بر اساس این گزارش، در تجمع اعتراضی هفتگی که در حمایت از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در پایتخت تونس برگزار شد، شرکت کنندگان اقدامات قیس سعید رئیس جمهوری تونس را "کودتا" دانستند و شعار «شرافتمندان در زندان هستند، هیچ قانون و قضایی وجود ندارد و کودتا شکست خواهد خورد» سر دادند.

ریاض الشعیبی، عضو جبهه نجات ملی و یکی از رهبران حزب اسلامگرای النهضه گفت: تجمع در خیابان ها پیامی چالشی برای دولت و اقدامات آن که در تضاد با دموکراسی است.

وی گفت: رئیس جمهوری که با انتخابات آزاد روی کار آمد اکنون از قانون سرپیچی کرده و وضعیت کشور بحرانی شده است.

الشعیبی ابراز عقیده کرد: رئیس جمهور تونس با سیاست‌های منزوی‌اش کشور را به سمت گرسنگی پیش می برد.

همچنین سعیده العکرمی، همسر نور الدین البحیری، نائب رئیس جنبش النهضه نیز گفت که این تجمع در راستای وفاداری به زندانیان است.

وی افزود: خانواده های زاندانیان از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد و شکایت های داخلی و بین‌المللی تقدیم کرده اند.

پیش تر حزب اسلامگرای النهضه تونس نسبت به وجود خطر جانی برای فعالان زندانی در این کشور هشدار داده بود.

این حزب همچنین از وخامت حال «الصحبی عتیق» از رهبران خود که در زندان در اعتراض به بازداشت خود اعتصاب غذا کرده بود، خبر داده و از مقام های این کشور خواسته بود تا همه "مخالفان سیاسی" را آزاد کنند.

قیس سعید رئیس جمهور تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

راشد الغنوشی رئیس جنبش النهضه که خود در زندان است پیش تر بازداشت مخالفان دولت قیس سعید را محکوم کرده و گفته بود که این بازداشت‌ها مشکلات شهروندان را حل نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha