۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85224344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلودگی هوا در ری؛ بیماران قلبی و ریوی در خانه بمانند

شهرری - ایرنا - کیفیت هوای شهرری به لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۲۴ تا ساعت هشت صبح امروز /یکشنبه/ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایرنا براساس اطلاعات دریافتی از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه سنجش هوای شهرری میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت امروز را بر روی شاخص ۱۲۴ اعلام کرد که این عدد بیانگر ناسالم بودن هوا برای گروه های حساس است.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی است و توصیه می شود که این افراد در این شرایط در خانه بمانند یا از فعالیت های طولانی و سنگین اجتناب کنند.

براساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون هم در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت امروز بر روی شاخص عددی ۷۶ قرار گرفته است.

پیش از این مدیرکل بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در پایتخت بر ضرورت عدم تردد افراد آسیب‌پذیر در فضای باز و غبارآلود تاکید کرد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha