مهارت آموزی هفت هزار دانش‌آموز فارسی در تابستانه مهارت امسال

شیراز - ایرنا - رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: هفت هزار دانش‌آموز فارسی در طرح تابستانه مهارت شرکت کردند و در ۲ سطح مهارت‌آموزی و کارآموزی آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

محمدکاظم شمس روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نخستین دوره تابستانه مهارت امسال به منظور عمل به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی آموزش فنی و حرفه‌ای و استفاده مغتنم دانش‌آموزان از فرصت تعطیلات و بویژه با محوریت دانش‌آموزان کم بضاعت در سراسر فارس برگزار شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح از ۱۵ تیر تا نیمه شهریور ماه ۶۰۰ دوره آموزشی مهارتی در فارس برگزار شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس عنوان کرد: ترویج مهارت‌آموزی و ارتقای نگرش‌های کارآفرینانه و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان از اهداف تابتانه مهارت دانش‌آموزی است.

شمس با بیان اینکه این طرح‌ به رشد خلاقیت، نوآوری و کسب مهارتهای کسب و کار منطبق با ظرفیت‌های واقعی اشتغال موجود در جامعه کمک می‌کند، اضافه کرد: دانش‌آموزان با شرکت در این دوره‌های مهارتی کوتاه مدت بهتر می‌توانند مسیر تحصیلی و شغلی آینده خود را ترسیم کنند.

مهارت آموزی هفت هزار دانش‌آموز فارسی در تابستانه مهارت امسال

تابستانه مهارت ادامه دارد

وی اعلام کرد: این طرح سه‌ساله است و دانش‌آموزی که از شرکت در دوره‌های امسال تابستانه مهارت جاماندند می‌توانند در سال‌های آینده از این امکان استفاده کنند و دانش‌آموزانی که امسال در این دوره‌های مهارتی حضور یافتند می‌توانند در سال‌های آینده از دوره‌های تکمیلی یا دیگر دوره‌ها استفاده کنند.

شمس ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ۳۰۰ کارگاه دولتی و یکهزار و ۱۰۰ آموزشگاه خصوصی دارد و دوره‌های آموزشی تابستانه مهارت در بخش دولتی به صورت ۱۰۰ درصد رایگان و در بخش خصوصی با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه شد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله پیش از شرکت در دوره‌های آموزشی تابستانه مهارت رغبت سنجی و استعداد سنجی شدند، گفت: این دوره‌ها در چهار خوشه صنعت، شامل دوره‌هایی مانند برقکاری، جوشکاری، الکترونیم، برق خورشیدی، روباتیک، هوش مصنوعی و کامپیوتر، تعمیر تلفن همراه و سرویس وسایل سرمایشی، خوشه خدمات و مشاغل خدماتی مانند خیاطی، عکاسی، خلاقیت در عکاسی، دکوراسیون داخلی و کمک‌های اولیه، خوشه فرهنگ و هنر مانند انواع صنایع دستی، گوهر تراشی و گوهر شناسی و خوشه کشاورزی و مشاغل سز مانند پرورش گیاهان دارویی، آپارتمانی و تراریوم برگزار شد.

IT در صدر علاقمندی دانش‌آموزان فارس

وی عنوان کرد: تابستان امسال رشته‌های IT، خلاقیت در عکاسی و پرورش گیاهان آپارتمانی و تراریوم بیشترین استقبال را از سوی دانشآموزان فارسی داشت.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس یادآور شد: طرح تابستانه مهارت با تفاهم هفت جانبه آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، کمیته امداد، تعاون کار و رفاه و اجتماعی، دانشگاه آزاد، بسیج سازندگی و صدا و سیما از امسال اجرا شد، در ۲ گروه سنی ۱۲-۱۵ سال و ۱۵-۱۸ سال برگزار می‌شود و تا ۲ سال آینده نیز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha