۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85224444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشکسوتان جهاد ، حقیقت دفاع مقدس را روایت کنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بیان حقیقت و ماهیت واقعی دفاع مقدس از رسالت‌های مهمی است که پیشکسوتان جهاد و شهادت باید آن را روایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سنندج اظهار کرد: یکی از ملزوماتی که به نظر می رسد در نشر فرهنگ دفاع مقدس موثر واقع شود، استفاده از اساتید دانشگاه و کارشناسان در ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس است تا این فرهنگ را برای نسل نو تبیین کنند.

وی گفت و گو محور شدن برنامه های هفته دفاع مقدس بین کارشناسان، دانش آموزان و دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: گاهی یک اثر هنری و فرهنگی به اندازه ده‌ها سخنرانی تاثیرگذار است و فیلمهای فاخری مانند "غریب" وجود دارد که می تواند دفاع مقدس را روایت کند.

نقش روستاییان و روحانیت برجسته شود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعدی و تجاوز دشمن با خاک کشورمان از روستاهای لب مرز شروع شد، گفت: باید نقش ویژه این قشر در برنامه های هفته دفاع مقدس دیده شود.

ماموستا فایق رستمی به نقش تربیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روحانیون و علما در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: روحانیون در طول تاریخ آموزه های دینی و سنت نبوی را ابلاغ کرده اند و در دفاع مقدس نیز روایتگر لحظه به لحظه ایثار و فداکاری رزمندگان بودند.

وی با بیان اینکه قطره، قطره خون شهدا پیام انقلاب را به دنیا صادر کرد، ایمان، باور و اعتقاد به خدا را عامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: اکنون جهاد دیگری در عرصه توسعه، عمران، حمایت از تولید و فقرزدایی نیاز است تا با مشارکت مردم در امور و استفاده از ظرفیت نخبگان، تبیین واقعی مدنظر رهبر معظم انقلاب شکل گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha