۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85224525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ درصد تعهد ایجاد اشتغال در خراسان‌شمالی محقق شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85224525
۳۵ درصد تعهد ایجاد اشتغال در خراسان‌شمالی محقق شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق شدند ۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال سال ۱۴۰۲ را محقق کنند.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه خراسان شمالی، مهدی اسلام‌خواه روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۲۹۰ اشتغال در دستگاه های اجرایی استان تعهد شد که تاکنون پنج هزار و ۲۱۱ نفر معادل ۳۵ درصد محقق شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی در سطح استان بیش از ۳۰ هزار و ۸۶۳ فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه خراسان شمالی افزود: رویکرد دولت ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در جامعه است که با توجه ویژه به احیای شرکت‌های غیرفعال و نیمه تعطیل و توسعه مشاغل خانگی و شرکت‌های تعاونی این مهم در دست انجام است.

وی عنوان کرد: در اجرای نهضت اشتغال، رویکرد شناسایی طرح های اشتغال روستایی باید از پایین به بالا باشد و از هر روستا یک برنامه اشتغال ارایه و شناسایی طرح های روستایی توسط دهیاران انجام می شود.

اسلام خواه ادامه داد: همچنین طرح های اشتغال روستایی مبتنی بر ظرفیت و مسایل روستاها است و از همان ظرفیت روستا برای اشتغال روستایی استفاده می شود.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمارها و اظهارات رسمی مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی؛ بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نشان می‌دهد؛ نرخ بیکاری در استان کمتر از میانگین کشوری و در سال گذشته این عدد برای کشور ۹ درصد و برای این استان ۸.۷ درصد است.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند و این استان دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha