۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85224536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۰ گنبدی در پویش «غرق نشویم» شرکت کردند

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85224536
۳۴۰ گنبدی در پویش «غرق نشویم» شرکت کردند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس از شرکت ۳۴۰ شهروند این شهرستان در پویش ملی «غرق نشویم» خبر داد و گفت: در این پویش آموزش‌ پیشگیری از غرق‌شدن ارائه می‌شود که نقش مهمی در کاهش موارد غرق شدگی داشت.

اصغر نودهی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی «کمک‌های اولیه» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲۲۹ نفر تابستان امسال در پویش غرق نشویم شرکت کردند و ۱۱۱ نفر هم در مانور خانه‌های هلال آموزش‌های کمک‌های اولیه در کنار راه‌های پیشگیری از غرق شدگی را با عضویت در این پویش فرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به وجود آب‌بندان‌ها و سدها در گنبدکاووس، اجرای این آموزش‌های نقش مهمی در افزایش آگاهی مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی برای پیشگیری از غرق شدگی داشت و به عنوان مثل سال گذشته سه مورد غرق شدگی در این شهرستان به هلال احمر گزارش شد که امسال تاکنون این عدد صفر بوده است.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: دوره‌های آموزشی ۴۵۵ نفر در شهرستان در بخش آموزش ۲۲ ساعته کمک‌های اولیه و پایه داوطلبی و دوره آموزشی هشت ساعته کمک‌های اولیه مقدماتی و مخاطرات ۱۱۶ نفر تا پایان شهریورماه به پایان می‌رسد.

نودهی ادامه داد: علاوه بر بلایای طبیعی، حوادث غیر طبیعی مانند تصادفات، مسمومیت‌ها، گاز گرفتگی و گزش‌ها سلامت مردم را تهدید می‌کند لذا فراگیری آموزش‌ کمک‌های اولیه نقش مهمی در انجام بهترین تصمیم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در مواقع بحرانی دارد.

وی بیشترین استقبال از کلاس‌های کمک‌های اولیه در گنبدکاووس را مربوط به سنین ۱۵ تا ۳۰ سال اعلام و بیان کرد: جمعیت هلال احمر آماده ارائه آموزش‌های به عموم مردم از طریق دوره های حضوری و مجازی است.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس همچنین از سازماندهی ۵۷۰ امدادگر و نجاتگر در این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد سازمان یافته در زمان حوادث و مواقع بحرانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

نودهی افزود: در شرایط عادی ۱۵۷ نفر از این نیروها به صورت چرخشی در طول ماه در ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و حوادث درون شهری خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

طبق اعلام قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، مردم تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت آموزش همگانی هلال احمر به آدرس khadem.ir بخش تئوری ۱۰ دوره آموزشی را به صورت رایگان فرا گیرند و در کوتاه‌ترین زمان گواهینامه دریافت کنند و همچنین در ادامه با مراجعه حضوری به شعب جمعیت هلال احمر استان در شهرستان ها نسبت به آموزش‌های عملی و تکمیل مراحل آن اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha