۱۰ هزار دُز واکسن سه‌گانه در مراکز بهداشت چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود واکسن سه‌گانه در ماه‌های گذشته در استان گفت: ابتدای هفته جاری ۱۰ هزار دُز واکسن سه‌گانه وارد استان شده و بین مراکز بهداشتی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، ارسلان خالدی‌فر روز یکشنبه در نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان و مدیران اجتماعی و فرهنگی استان، با اشاره به اینکه ویروس آنفلوانزا از اواخر فصل تابستان شیوع پیدا می‌کند، افزود: هم‌اکنون ۱۵هزار دُز واکسن آنفلوانزا در برای توزیع از سوی بخش خصوصی وجود دارد.

وی پیرامون اینکه احتمال دوباره شیوع ویروس کرونا وجود دارد؟ تاکید کرد: تاکنون سُویه جدید کرونا در استان و کشور هنوز گزارش نشده، اما نیاز به مراقبت و پیشگیری بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آنفلوانزا و کرونا هم‌اکنون درکشور از اپیدمی خارج شده و اَندمیک (بومی) شده است.

۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی غیرمصرفی وارد استان شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص دولت سیزدهم گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم وارد استان شد.

خالدی‌فر افزود: در اوایل انقلاب اسلامی، تعداد پزشکان ایرانی در کشور و استان معدود بود و خدمات پزشکی توسط پزشکان پاکستانی، هندی و بنگلادشی ارائه می‌شد، اما امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان دانشجویان پاکستانی نیز مشغول تحصیل هستند.

وی افزود:هم‌اکنون بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به مرکز پیوند کبد غرب کشور تبدیل شده است و سه نفر از دریافت‌کنندگان کبد در استان، از بیماران استان اصفهان هستند.

خالدی‌فر افزود: در دولت سیزدهم جلسات هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی در همه شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده با حضور هیات رییسه دانشگاه اجرا شد تا مشکلات و کاستی‌ها بررسی و شناسایی شود که با دستور وزیر بهداشت این طرح به صورت پایلوت کل کشور پیشنهاد داده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری از ورود بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی مدرن و به روز به استان خبر داد و گفت: با تجهیز مراکز دولتی و خصوصی استان به این دستگاه‌های پیشرفته، از رفت و آمد بیماران به شهرستان دیگر و یا خارج از استان جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای دولت سیزدهم پنج دستگاه ام.آر.آی پیشرفته وارد استان شد که پیش از آن تنها یک دستگاه ام.آر.آی در استان فعال بود.

وی از خرید دستگاه تصویربرداری اسکیپ.سی.تی پیشرفته و دستگاه سی.تی.آنژیوگرافی پیشرفته و نخستین دستگاه رادیوتراپی استان در بخش دولتی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال برای اشعه درمانی و بیماران سرطانی خبر داد و اظهار داشت: دستگاه‌های خریداری شده از به روزترین دستگاه‌های دنیاست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی در استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha