۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85224745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های تربت‌حیدریه آغاز شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش دریافتی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دکتر شیما نصراله‌ الحسینی افزود: با توجه به زمان مناسب تزریق، واکسن آنفلوآنزا در ۲ نوع ایرانی و خارجی امسال قبل از فصل پاییز در داروخانه‌ها توزیع شده‌ است.

وی ادامه داد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا پیش از فصل سرماست تا ایمنی در بدن فرد به‌وجود آید و این مدت معمولا ۲ تا سه هفته به طول می‌انجامد.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا استفاده صحیح از ماسک است گفت: برای مادرانی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می‌برند، با نظر پزشک معالج، منعی برای دریافت واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد.

نصر اله الحسینی افزود: گروه‌های پرخطر، از جمله بیماران خاص و صعب‌العلاج، مبتلایان به بیماری‌های مزمن، جانبازان شیمیایی، افراد بالای ۵۰ سال و مادران باردار در اولویت استفاده از واکسن آنفلوآنزا هستند.

هم‌اکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ۴۴ باب داروخانه وجود دارد که ۲۵ باب آن در این شهر واقع است و از این تعداد پنج واحد شبانه‌روزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha