معاون استاندار: چهارمحال و بختیاری به کارگاه خدمت‌رسانی به مردم تبدیل شده است

شهرکرد -ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به برنامه‌ها و کارهای ارزشمند انجام شده در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی، امروز استان به کارگاهی برای خدمت‌رسانی به مردم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در نشست خبری مجموعه مدیران فرهنگی و اجتماعی استان با تاکید بر مردمی بودن فعالیت‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: در میدان بودن، در کنار و همراه مردم بودن، مشکلات را در میدان بررسی کردن، در غم و شادی مردم شریک بودن از سیاست‌های اصلی دولت و مسوولان استان است.

وی افزود: در همین ارتباط مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در جای جای استان مشکلات مردم را شناسایی و در میدان بررسی و برطرف می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری میزهای خدمت در مصلای نماز شهرستان‌ها، ارتباط مستقیم مدیران با مردم در روزهای دوشنبه و همچنین پاسخگو بودن مدیران دستگاه‌های اجرایی در هر اداره کل از گام‌های اساسی خدمت‌گزاران این استان برای پاسخ به مشکلات مردم است.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: رویکرد مدیران چهارمحال و بختیاری توزیع امکانات در گستره استان برای استفاده مردم است که تلاش می‌شود این سیاست و راهبرد به نحو مطلوبی اجرایی شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی از جمله افتخارات دولتمردان دولت سیزدهم است.

حسین‌میرزایی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری در گذشته برای دریافت خدمات درمانی باید به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند اما امروز با تقویت زیرساخت‌های درمانی در همه شهرستان‌های این استان مردم با کمترین مشکل خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به رشد سرانه فضای آموزشی با توسعه زیرساخت‌ها گفت: افزایش سرانه آموزشی و ورزشی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری نسبت به سال‌های گذشته از جمله افتخارات دولت سیزدهم در این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین در راستای ارتقای آموزش و پرورش، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران مدارس ،تامین امکانات و تجهیزات لازم آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق مختلف از جمله دیگر افتخارات این اداره کل در دولت سیزدهم است.

حسین‌میرزایی با اشاره به رشد قابل توجه تجهیزات و برنامه‌های مختلف فرهنگی برای کودکان و نوجوانان این استان گفت: براساس نگاه مدیریت ارشد استان، جوانان به عنوان پیشران توسعه به شمار می‌روند و حضور آن‌ها در میدان موجب پیشرفت و تعالی می‌شود.

این مسوول سیاسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقای سرانه ورزشی استان در دولت سیزدهم ادامه داد: ارتقای سرانه ورزشی و عدالت در توزیع تجهیزات و امکانات ورزشی در مناطق مختلف استان از دیگر برنامه‌های دولت مردمی ایران قوی است که به خوبی در چهار محال و بختیاری اجرایی شده است.

وی توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را از دیگر اولویت‌های این نهاد حمایتی در استان عنوان کرد و افزود: باید به سمت و سوی خودکفایی مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش حرکت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، افزایش سرانه مطالعه، توزیع عادلانه امکانات و ایجاد کتابخانه سیار را از مهمترین راهبردهای این استان معرفی کرد.

حسین‌میرزایی با اشاره به عملکرد حج و زیارت در چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه‌ریزی دقیق انجام شده میزان رضایت‌مندی زائران اربعین حسینی این استان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است.

وی از خدمات ارائه شده از سوی مدیریت حج و زیارت چهارمحال و بختیاری در ثبت نام و ارائه خدمات به زائران که با کمترین مشکل در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند تقدیر کرد.

حسین‌میرزایی ترویج فرهنگ غنی خودباوری بعنوان میراث ناملموس و تقویت فرهنگ غنی دینی را از مهمترین راهبردهای مدیریت حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

احساس امنیت مهمترین شاخص چهارمحال و بختیاری

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با برنامه‌ریزی‌های انجام شده علاوه بر تامین امنیت، مردم احساس امنیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت حوزه اجتماعی گفت: در بین استانهای کشور، برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری ۱۰ سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

حسین‌میرزایی ادامه داد: براساس بازخوردگیری سندهای پیشگیری امروز سیرآسیب‌های اجتماعی در استان کاهشی گزارش شده است.

برگزاری انتخابات براساس راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان براساس چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب شامل امنیت، مشارکت حداکثری، سلامت و رقابت هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری تنها استانی بود که یک سال قبل از انتخابات جلسه برنامه ریزی برگزار کرد، افزود: با نصب‌العین قرار دادن چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب به سمت برگزاری انتخاباتی در شان و تراز ملت ایران حرکت می‌کنیم.

به گفته حسین‌میرزایی، انتخابات در جمهوری اسلامی ایران براساس راهبردهای تعریف شده از سوی مردم برگزار می‌شود و این شیوه در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

حسین‌میرزایی یادآور شد: براساس قانون اساسی برگزارکنندگان انتخابات، انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و ناظران همه مردم هستند.

وی ادامه داد: امسال در مرحله پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری ۶۸۲ نفر ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود با کمک خبرنگاران به عنوان نخبگان زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط در استان فراهم شود و برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم این استان به ثبت برسد.

وی اضافه شدن ۲ شهرستان و سه بخش به استان چهار محال و بختیاری در دولت سیزدهم را از دیگر اقدامات این معاونت در این دولت عنوان کرد.

به گفته حسین‌میرزایی، در مدت ۲ سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده بسیاری از مشکلات استان در بخش تداخلات مرزی درون استانی و برون استانی برطرف شده است.

وی در خصوص حوزه پدافند غیرعامل یادآور شد: برش ادارات مختلف در این خصوص تهیه و وظیفه هر اداره مشخص شده است و نظارت کامل و مستمر بر این دستورالعمل وجود دارد.

نشست‌های رسانه‌ای تجلی تعامل مسوولان و اصحاب رسانه

حسین‌میرزایی گفت: برگزاری مستمر نشست‌های رسانه‌ای مسوولان استان با اصحاب رسانه در راستای جهاد تبیین و تجلی تعامل ۱۰۰ درصدی مسوولان استان با فعالان این حوزه است.

وی با اشاره به عزم مدیریت استان بر تعامل سازنده بین مدیران و اصحاب رسانه افزود: برگزاری این نشست‌ها جلوه‌ای از تعامل بین اصحاب رسانه و مسوولان برای پیشرفت و تعالی استان و خدمت رسانی مطلوب و برتر استان است امید می‌رود با تعامل انجام شده این استان که از شاخصه‌ها ، استعدادها و پتانسیل‌های متعددی برخوردار است همانند خورشیدی بر تارک ایران اسلامی بدرخشد.

وی تاکید کرد: برای اینکه این شاخصه‌ها و قابلیت‌ها به فعلیت برسد به وحدت، وفاق، هم‌افزایی و همدلی نیاز است.

به گفته حسین میرزایی، اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران استان در خط مقدم و پیشران و پرچمدار اصلی جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در راستای پیشرفت و تعالی استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود، تاکید کرد: بر این باور هستیم که خبرنگاران و خبرگزاری‌ها در راستای پیشرفت و تعالی استان موثرترین گروه و پیشران هستند.

وی یادآور شد: در عصر فناوری و ارتباطات با توجه به منابع متعدد خبررسانی و اطلاع رسانی مردم به دنبال کسب اخبار صحیح، دقیق و شفاف هستند در این ارتباط خبرنگاران حلقه واسط، امین و صدیق بین مردم و مسوولان به شمار می‌روند.

حسین‌میرزایی با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در امیدآفرینی و امید افزایی ادامه داد: خبرنگاران بعنوان چشم و گوش مردم برای بازگوکردن مشکلات مردم به مسوولان و برای انعکاس عملکرد مسوولان به مردم هستند.

وی از حضور خبرنگاران در رخدادهای مهم سال گذشته استان در سیل، زلزله، برف و سایر موارد دیگر در راستای پیشرفت و تعالی استان تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha