وزارت فرهنگ راه فعال‌سازی سینما در جنوب کرمان را هموار کرد

جیرفت- ایرنا- مردم هشت شهرستان جنوب استان کرمان از دیدن فیلم های سینمایی روز کشور محروم هستند اما حالا مسئولان فرهنگی از خریداری تجهیزات لازم خبر می‌دهند که از مهر ماه به ترتیب در چهار شهرستان این منطقه سینما فعال می شود و امکان پخش فیلم های روز کشور در این منطقه فراهم می آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار کرد: حدود ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات لازم برای پخش فیلم و آماده سازی سالن های آمفی تئاتر از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده تا سینما در جنوب کرمان راه اندازی و امکان پخش فیلم های سینمایی همزمان با سراسر کشور فراهم شود.

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: با توجه به نبود امکانات برای پخش فیلم های سینمایی روز کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی کرده از محرومیت های این منطقه در حوزه فرهنگی بکاهد.

وی افزود: ابتدا سالن های آمفی تئاتر جیرفت و عنبرآباد را از طریق مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار می دهیم و در مراحل بعد سالن های کهنوج و منوجان به همین شیوه برای پخش فیلم های سینمایی فعال می شود.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: در حال تدوین پیش نویس مزایده هستیم و در مهرماه سالن آمفی تئاتر جیرفت و عنبرآباد به مزایده گذاشته می شود تا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی ادامه داد: سالن ها به صورت قراردادهای ۲ یا سه ساله در اختیار برنده مزایده قرار داده می شود تا همزمان با تهران و به روز فیلم های سینمایی را اکران کنند.

به گزارش ایرنا پیشتر خود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از طریق سالن آمفی تئاتر جیرفت اقدام به پخش برخی از فیلم های سینمایی می کرد که امکانات مناسبی برای پخش وجود نداشت و بعد از مدتی هم متوقف شد؛ اینک و با تهیه تجهیزات لازم، علاوه بر جیرفت در شهرهای عنبرآباد، کهنوج و منوجان هم امکان پخش فیلم های سینمایی فراهم می شود که تاکنون این امکان وجود نداشت.

شهرداری ها ملزم به ایجاد پلاتوی تئاتر در هشت شهرستان شدند

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به سفر خود به چند شهر جنوبی استان گفت: تاکنون فعالیت های فرهنگی هنری در جنوب کرمان برنامه محور بوده است و برای توسعه فرهنگ و هنر جنوب کرمان نیازمند اجرای رویدادهای فرهنگی هنری هستیم.

وی افزود: باید برای هر شهرستان مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ آن منطقه ، یک یا چند رویداد فرهنگی و هنری تعریف شود.

حجت الاسلام حسینی از انتخاب یک مشاور در هر هشت شهرستان جنوب کرمان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به بومی بودن این مشاوران از ظرفیت آنان به منظور شناسایی ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر و همچنین بررسی مشکلات این حوزه در هر شهرستان استفاده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: در نشست شورای اداری جنوب کرمان مصوب شده پلاتوی تئاتر در هر شهرستان ایجاد شود و بر همین اساس شهرداری ها موظف شدند از سرانه فرهنگی که در اختیار دارند در هر شهرستان یک پلاتو احداث کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha