۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85224964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴٠٠ خانه خالی در استان سمنان مشمول پرداخت مالیات شدند

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۴٠٠ واحد مسکونی خالی در این استان شناسایی و طبق قانون مشمول مالیات شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، از برنامه‌ریزی این معاونت برای اجرای مصوبات شورای عالی مسکن در استان خبر داد و گفت: در اجرای مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و پیرو پیگیری کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، زمینه شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه در استان و اعمال قوانین مالیاتی فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ مصوبه توسط اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، ۲ هزار و ١١۴ واحد مسکونی خالی در استان شناسایی شد که از این تعداد برای ۴۰۱ فقره برگه وصول مطالبه مالیات صادر شد.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲۴ فقره از این واحدها دارای مبلغ مطالبه معتبر با ارزش ۵۸ میلیارد ریال بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه از تعداد ۲۲۴ فقره قطعی شده، به ۳۸ فقره توسط افراد به صورت خوددریافتی ابلاغ شد، افزود: به ۱۸۶ خانه نیز پس از گذشت مهلت قانونی ۳۰ روزه توسط اداره کل امور مالیاتی استان ابلاغ قانونی شده که این پرونده ها در مرحله دادرسی و رسیدگی مجدد قرار دارند.

١٠٠ میلیارد ریال با اولویت در روستاهای فاقد دهیار توزیع شود

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: اعتبار ١٠٠ میلیارد ریالی تخصیص‌یافته برای روستاهای فاقد دهیاری استان بر اساس اولویت‌بندی و در محل و مکان‌ مختص آن هزینه شود.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: در حوزه اقدامات پژوهشی در استان سمنان ضرورت دارد تا دستگاه های متولی امور را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به چالش‌های استان بیان کرد: جوانی‌ جمعیت و افزایش نرخ فرزندآوری در استان در امور پژوهشی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سمنان ادامه داد: توجه به حوزه فرهنگی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در قالب تولید محتوای غنی و مطلوب، در بحث طرح نهضت اردویی در استان در دستور کار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha