مشارکت سمنانی‌ها در «پوش نذر خون» به چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسید

سمنان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: «پوش نذر خون» بهترین فرصت برای مشارکت در این امر خداپسندانه است و از زمان آغاز این پویش تاکنون پنج هزار و ۳۷۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۵۳۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محسن طاهریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز کرد: طرح ملی «نذر خون» همزمان با ماه محرم در این استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر(شنبه سی‌ام شهریور) ادامه دارد و سمنانی‌ها می توانند با اهدای خون خود در این روزها که با مناسبت‌های مذهبی همراه است، یاریگر همنوعان خود باشند.

وی یادآور شد: مراکز اهدای خون استان سمنان در طول سال میزبان شهروندان برای اهدای خون است ، اما ماه‌های محرم و صفر با توجه به فضای خاص و معنوی، فرصت مغتنمی برای مشارکت در این امر خداپسندانه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی، افزود: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات‌بخش می تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان درخواست کرد همه صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه ها در حمایت از پویش نذر خون به کمک بیایند و فرهنگ اهدای خون را به عنوان یک ارزش منطبق بر ارزش های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج کنند.

افزایش سه درصدی مشارکت سمنانی‌ها در پویش نذر خون امسال

طاهریان اظهار کرد: طبق گزارش‌ها از زمان آغاز پویش نذر خون از روز نخست محرم تا کنون پنج هزار و ۳۷۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد چهار هزار و ۵۳۵ نفر موفق به اهدا شدند.

وی تصریح کرد: شرکت در پویش نذر خون در ماه‌های محرم و صفر امسال در استان سمنان در مقایسه با سال گذشته افزایش بین ۲ تا سه درصدی داشت.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: داوطلبان اهدای خون با حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان برای اهدای خون خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار برای خون‌گیری از متقاضیان فعال است.

آزمایش‌هایی از جمله هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری‌های مقاربتی از خون‌های اهدایی به عمل می‌آید و خون اهدایی برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، درمان مجروحان تصادف، زایمان، برای تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha