بولدوزر ایرانی رودروی تانک‌ روسی + فیلم

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶
کد خبر: 85225382
بولدوزر ایرانی رودروی تانک‌ روسی + فیلم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در صفحه شخصی خود در خصوص دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۲۱ اسلو نوشت: راه‌ دسترسی میان تشک تا سرزمین وسیع سکوی اول را با بولدوزر صاف می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه پیکارهای قهرمانی جهان در بلگراد با انتشار پست‌های انگیزشی در صفحه شخصی خود به معرفی نمایندگان کشورمان در این پیکارها پرداخت.

او در پست‌های انگیزشی با القابی از جمله شکارچی، رضا جنگی، پلنگ سیاه خلیل شهر، سرسپرده، عقاب زاگرس، سمج پرطاقت، شیرشاهِ من و بولدوزر از شاگردان خود یاد کرد.

وی در پست جدید خود در مورد مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم نوشت: تیغه‌هایی که یکی یکی در قلب‌مان فرو رفت. عمیق‌ترین رنج، برای کوتاه‌ترین سوگ تاریخ. اما آدم‌ها فرزند رنج‌هایی هستند که برای رسیدن به بزرگترین آرزوها تحمل می‌کنند مجتبی جان. همین زخم‌ها، افسوسِ خاک‌خورده‌ی نروژ را به حرص و انگیزه‌ی امروز تبدیل کرد. برای یادآوریِ جملات سرد و حسرت‌باری که انگار دیگر حق تکرار آن را در راهروهای منتهی به سالن گرم نداری. اینکه یادت باشد برای هر امتیازی مانند آخرین زیرگیری دوران حرفه‌ایت مبارزه کنی. تا این‌بار در کناره‌های تشک، این تو باشی که خوشبختی را ملاقات می‌کنی.
یادت باشد؛ ما هرگز پشت دلهره‌ها سنگر نمی‌گیریم. پیچ و خم‌ها تا می‌خواهند ما را از خانه دور کنند. باکی نیست. اگر سنگ ببارد. اگر خورشید همه چیز را زمین بگذارد و قید تابیدن را بزند. ما باز هم زنده می‌مانیم پسرم؛ با یک نفس عمیق. حتی اگر تانک‌های روسی تسلیم شوند و مرز اوکراین را به مقصد بلگراد ترک کنند. ما با چرخ‌های آهنی از روی اشتیاق‌شان رد می‌شویم. عقربه‌های ساعت میدان مرکزی اسلو را با انگشت سبابه سه ثانیه به عقب برمی‌گردانیم وَ زیر تابوت آرزوهای اسنایدر را می‌گیریم. یک قتل رمانتیک از چهره‌ی‌ معصوم یک قاتل دوست‌داشتنی.
آره! دقیقا پس از سال‌ها انتظار با «بولدوزر» راه‌ دسترسی میان تشک تا سرزمین وسیع سکوی اول را صاف می‌کنیم. برای ایران. جایی در ارتفاع. خانه‌ای برای زندگی. با ویوی ابدی.

رقابت جهانی امسال با توجه به حساسیت و کسب سهمیه المپیک برای کشورها حساس خواهد بود که از مهمترین رقبای جدی آزادکار تنکابنی در جهانی بلگراد کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعد الله‌یف روسی خواهند بود که باید منتظر رقابت نماینده کشورمان با این نوابغ کشتی جهان بود.

با توجه به اینکه وزن ۹۷ کیلوگرم یکی از اوزان ششگانه المپیکی به حساب می‌آید، نباید از مونختور مغولستانی دارنده نقره و برنز جهان، ماگومدخان ماگومدوف دارنده برنز جهانی از جمهوری آذربایجان و گیوی ماتچاراشویلی دارنده مدال برنز جهانی از گرجستان به سادگی گذشت چرا که یکی از سختی‌های مجتبی گلیج در مسابقات جهانی بلگراد عدم حضور وی در جمع نفرات برتر وزن ۹۷ کیلوگرم است. گلیج که جایی در جمع ۱۰نفر نخست این وزن ندارد ممکن است در مرحله مقدماتی یا یک‌چهارم نهایی با قرعه سخت اسنایدر یا سعدالله‌یف یا هر دو نفر روبه رو شود. سعدالله‌یف نیز با توجه به غیبت‌اش در مسابقات رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی جایی در فهرست نفرات برتر این وزن ندارد که این موضوع باعث خواهد شد تا احتمال قرعه مرگ در این۹۷ کیلوگرم افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha