۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85225400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگاه رسانه آمریکایی به سفر احتمالی رهبر کره شمالی به روسیه

تهران – ایرنا – برخی منابع خبری آمریکایی گمانه زنی می کنند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طی هفته جاری به عنوان اولین سفر خود به خارج از شبه جزیره کره در چهار سال گذشته، برای گفت و گو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، وارد مسکو شود و این سفر به معنای ایفای نقش کره شمالی در جنگ روسیه و اوکراین تلقی خواهد شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از بلومبرگ، آمریکا مدعی شده است سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار او با پوتین بر تامین مهمات برای مسکو متمرکز خواهد بود. پیونگ یانگ و مسکو اتهامات آمریکا مبنی بر تبادل تسلیحات را همواره رد کرده اند.

کره شمالی صاحب یکی از بزرگترین انبارهای توپخانه و راکت های غیر قابل هدایت است.

ترنس روهریگ، استاد امور امنیت ملی در کالج جنگ نیروی دریایی آمریکا، در این باره گفت: «تامین مهمات از کره شمالی بعید است در کوتاه مدت در جنگ اوکراین نقش تعیین کننده ای داشته باشد، اما ادامه جنگ را برای روسیه آسان تر می کند.

بخش قابل توجهی از استراتژی پوتین ارزیابی این است که روسیه می تواند در جنگ اوکراین در برابر حمایت غرب که برای بقای اوکراین ضروری است، دوام بیاورد. مهمات بیشتر به پوتین اجازه می دهد این استراتژی را ادامه دهد.»

بلومبرگ در گزارش خود نوشت: اتحاد جماهیر شوروی طی ۷۵ سال، بزرگترین حامی پیونگ یانگ بود و تسلیحاتی را که طی جنگ سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ با کره جنوبی پیونگ یانگ نیاز داشت، برای این کشور تامین کرد. حال نیز مهمات کره شمالی می تواند برای روسیه زمان بخرد و به صنعت داخلی این کشور فرصتی برای جبران تقاضای روزافزون تسلیحات بدهد.

دیوید اشمرلر، محقق ارشد در مرکز جیمز مارتین آمریکا نیز گفت: «افزودن کره شمالی به فهرست تأمین‌کنندگان تسلیحات در جنگ به پر کردن خلا مهمات و سایر سیستم‌های تسلیحاتی که تولیدکنندگان تسلیحات خود روسیه با مشکل پر کردن آن‌ها مواجه هستند، کمک می‌کند».

وی افزود: این اقدام روسیه و روی آوردن به دریافت کمک نظامی به کره شمالی «ممکن است نشان دهنده تلاش برای حفظ تولید در داخل باشد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha