۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85225435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب در مشهد جذب شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اجرای تصفیه خانه فاضلاب طبرسی در حاشیه شهر مشهد نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بود که این مبلغ با مشارکت بخش خصوصی جذب شده است.

حسین اسماعیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به رشد جمعیت در مناطق حاشیه شمال و شمال شرق شهر مشهد و مشکلات موجود در بخش ایجاد تاسیسات انتقال و تصفیه فاضلاب به منظور انجام خدمات پایدار به شهروندان اجرای تصفیه خانه فاضلاب طبرسی به ظرفیت ۶۸ هزار متر مکعب در شبانه روز در حال اجراست.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این تصفیه خانه فاضلاب، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در مناطق شمال و شمال شرق مشهد تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب طبرسی شمالی، علاوه بر کمک به بهداشت عمومی منطقه، نقش موثری در بازچرخانی آب از طریق استفاده مجدد از پساب این تصفیه خانه در بخش های کشاورزی، صنعت و فضای سبز شهری دارد.

اسماعیلیان افزود: تصفیه خانه فاضلاب طبرسی از مدرن ترین نمونه های موجود در دنیاست و پساب خروجی این تصفیه خانه قابلیت جاری شدن به آب های سطحی را دارد.

وی ادامه داد: در ساخت این تصفیه خانه توجه ویژه ای به استفاده حداکثری از تخصص، دانش و تجربیات صنعتگران و متخصصان داخلی صورت گرفته و یکی از ثمرات اجرای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در این راستا از زمان آغاز طرح به صورت مستقیم، حدود ۲۰۰ نفر در مجموعه مشغول به کار هستند و علاوه بر این ده‌ها مجموعه صنعتی نیز به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت است همچنین با در مدار بهره برداری قرار گرفتن تصفیه خانه فاضلاب، ۵۰ شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

طول شبکه فاضلاب مورد نیاز فعلی مشهد چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که اجرای ۶۰۰ کیلومتر از این طرح باقی مانده و روان ساختن شبکه جمع آوری فاضلاب مورد نیاز تا پایان سال۱۴۰۷ در محدوده های طبرسی شمالی، شهید رجایی و باهنر، الهیه، ثامن، کال زرکش، طرق، شهرک رضویه، شمال کشف رود، عباس آباد و حجت آباد در دستور کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha