قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید مشخص شد

تهران - ایرنا - رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مشخص شدن قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد.

مسعود گنجی امروز (دوشنبه) در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا گفت: در سال تحصیلی جدید قیمت غذای کم هزینه پنج هزار تومان، قیمت غذای متوسط هزینه هشت هزار تومان و قیمت غذای پرهزینه ۱۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: این قیمت ها حدود ۱۵ درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در مورد اجرای مدل جدید الگوی غذای دانشجویی هم گفت: برای اجرای این الگو زیرساخت ها در تمام دانشگاه ها فراهم نبود، بر همین اساس روند جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳ اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه عمومی و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۱۴ لایحه بودجه برای تغذیه دانشجویی تخصیص داد، همچنین سازمان برنامه و بودجه با اضافه کردن ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه در اعتبارات تغذیه ای، این بودجه را به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش داد.

علی خطیبی معاون اداری، مالی و منابع وزارت علوم بارها با تاکید بر ضرورت تغییر مدل اداره مالی دانشگاه‌ها و شیوه نوینی برای تامین تغذیه دانشجویی اظهار داشت: رییس‌جمهوری در ابلاغیه‌ای تاکید کرده است درخصوص بحث تغذیه روی مدل‌های جدیدی فکر کنیم. درمورد اداره این مباحث مدل‌های جدید تامین هزینه فکر کنیم. ما در تلاش هستیم مدلی را پیشنهاد دهیم تا دغدغه فکری مدل تامین هزینه و خوابگاه‌ها را حل کنیم و رییس دانشگاه ما فرصت پرداختن به مقوله‌های پژوهشی و فرهنگی را داشته باشد. درحال‌حاضر قیمت دانشجویی تغذیه ۶ هزار تومان و تنها معادل پول نوشابه‌ای است که همراه غذا می‌دهیم. برای تغذیه به‌خوبی تصمیم‌گیری نشده است؛ هرچند درحال‌حاضر برخی از دانشگاه‌ها با این ۶ هزار تومان هم مشکل دارند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان نیز اخیرا از تلاش ها برای افزایش کیفیت و تنوع در تغذیه دانشجویی خبر داد و گفت: اگر دانشگاه‌ها زیرساخت لازم را داشته باشند از ابتدای مهر، چند نوع غذای بهتر ارائه می‌شود و دانشجویان ۲۰ درصد مبلغ آن را پرداخت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha