سیداکوف امیدوار به حضور در بلگراد

تهران- ایرنا- کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد روسیه به دنبال راهی برای حضور قهرمان جهان و المپیک در وزن ۷۴ کیلوگرم در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ در بلگراد هستند.

به گزارش ایرنا، حذف نام زائوربک سیداکوف از لیست تیم ملی کشتی آزاد روسیه یکی از مهمترین اخبار این رشته المپیکی پیش از آغاز رقابت‌های جهانی بود. هر چند که تا کنون رسانه‌ها دلیل اصلی غیبت سیداکوف را اعلام نکردند اما به نظر می‌رسد اتحادیه جهانی کشتی به دلیل حمایت قهرمان المپیک از جنگ روسیه علیه اوکراین اقدام به حذف نام سیداکوف کرده است تا چرمن والیف جانشین وی در وزن ۷۴ کیلوگرم شود.

البته حذف نام این قهرمان از لیست روسیه به معنای پایان حضور او در بلگراد نیست بلکه مسوولان فدراسیون کشتی روسیه و کادر فنی این تیم به دنبال حل مشکل سیداکوف برای حضور در بلگراد هستند.

سیداکوف که عنوان قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه دارد در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حذف من فعلا قطعی نیست بلکه مسوولان به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند. باید تا چند روز دیگر صبر کنم و منتظر تصمیم مسوولان اتحادیه جهانی کشتی باشم.

حضور مشروط کشتی‌گیران روسی در مسابقات جهانی در حالی است که قهرمانان این کشور می‌توانند عنوان جهانی یا سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کنند اما امتیازات انفرادی این کشتی‌گیران در رنکینگ تیمی محاسبه نخواهد شد. همچنین کشتی‌گیران روسی و بلاروسی به خاطر مشکلات ناشی از جنگ اوکراین بدون پرچم این کشور در سکوی مدالی حضور خواهند داشت.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد روسیه در پیکارهای جهانی بلگراد:

۵۷ کیلوگرم: زائور اوگویف

۶۱ کیلوگرم: عباس گاژی ماگمدوف

۶۵ کیلوگرم: شمیل ممدوف

۷۰ کیلوگرم: یوگنی ژربایف

۷۴ کیلوگرم: چرمن والیف

۷۹ کیلوگرم: اخمت عثمان‌اف

۸۶ کیلوگرم: ارسلان باگایف

۹۲ کیلوگرم: ماگومد کوربانوف

۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله‌یف

۱۲۵ کیلوگرم: عبدالله کوربانوف

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha