۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85225626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت اردبیل به بخش خصوصی آماده پرداخت است

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال اسناد بدهی بیمه سلامت این استان در بخش سرپایی بررسی شده و طی چند روز آینده به مراکز درمانی خصوصی و غیردانشگاهی پرداخت خواهد شد.

دکتر علیرضا آقاجانی شهریور روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (واحد اردبیل) با بیان اینکه بیمه سلامت تلاش می‌کند مطالبات مراکز درمانی را در کمترین زمان ممکن و در اسرع وقت پرداخت کند، افزود: در حال حاضر بیمه سلامت استان هیچ انباشت بدهی به مراکز درمانی دولتی، دانشگاهی، غیردانشگاهی و بخش خصوصی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل اظهار کرد: بیمه سلامت استان اردبیل بدهی و معوقات مراکز دانشگاهی را تا خردادماه و معوقات مراکز بخش خصوصی را تا تیرماه پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی و حمایت‌های سازمان بیمه سلامت باعث تسریع در پرداخت مطالبات مراکز درمانی شده است، گفت: با الکترونیکی شدن بیمه سلامت نحوه پرداخت مطالبات مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد با این بیمه تسهیل شده است.

به گفته این مقام مسئول، الکترونیکی شدن نسخ  علاوه بر کاهش هزینه‌های درمان، باعث جلوگیری از توزیع خارج از شبکه دارو شده است.

دکتر آقاجانی ادامه داد: با الکترونیکی شدن نسخه همه فعالیت‌های مربوط به ارائه خدمات درمانی و نسخه‌نویسی پزشکان به‌طور آنلاین رصد می‌شود ، ضمن اینکه افراد زیرپوشش در صورت وجود چند قلم از داروها در یک داروخانه می‌توانند نسخه خود را به‌طور همزمان از چندین داروخانه دریافت و در پرداخت هزینه دارو مشکلی همانند مشکل دفترچه‌های کاغذی قبلی نداشته باشند.

پنج دهک نخست درآمدی در استان اردبیل رایگان بیمه سلامت می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل گفت: اعضای خانوار پنج دهک نخست درآمدی فاقد بیمه در این استان بدون پرداخت ریالی به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

دکتر آقاجانی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند به ادارات بیمه سلامت و یا به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند، اگر افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیغام رایگان شدن بیمه برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه رقم پرداختی صفر است و نیازی به پرداخت نیست؛ اما اگر جزو دهک‌های ۶ تا ۹ باشند رقم کاهش‌ یافته به فرد نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح مبلغ دریافتی دهک‌های ۶ تا ۹ درآمدی برای بیمه شدن کاهش یافته است، افزود: افراد با دهک درآمدی ۶ با پرداخت ۲۸۷ هزار تومان حق بیمه و دهک هفت با پرداخت ۴۳۰ هزار تومان به‌مدت یک سال زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل اظهار کرد: مشمولین دهک هشت نیز با پرداخت ۵۷۴ هزار تومان و مشمولین دهک ۹ نیز با پرداخت ۷۱۷ هزار تومان حق بیمه به‌مدت یک سال زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در نهایت نیز مشمولین دهک ۱۰ مشمول یارانه دولت نیستند و وضعیت پرداختی آنها هم در گذشته و هم الان بدون تغییر به مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان برای یک نفر در سال است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم قبل از نیاز اورژانسی و بستری شدن نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند، به هموطنان توصیه کرد: از این فرصت استثنایی استفاده کرده و نسبت به پایدار کردن و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی به‌صورت رایگان اقدام کنند.

دکتر آقاجانی با بیان اینکه سامانه‌ای در خصوص ثبت و پیگیری بیمه شدگان طراحی شده که تمامی درخواست‌ها را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کند، اضافه کرد: تمامی بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار داشتن دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند.

بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج طرح حمایت از بیماران نیازمند در این استان آغاز شده به‌طوری که هم‌اکنون تمامی بیماران خاص استان زیرپوشش و حمایت بیمه سلامت هستند.

دکتر آقاجانی افزود: با نشان‌دار شدن این بیماران در سامانه الکترونیکی نسخه‌نویسی بیمه سلامت سهم پرداختی بیماران حتی در بخش خصوصی هم به صورت عمده بر عهده سازمان بیمه سلامت است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۲۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان اردبیل شناسایی و نشان‌دار شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیماران سرطانی هستند و اغلب هزینه‌های بیماران نشان‌دار در محل اخذ خدمت به صورت بیمه محاسبه می‌شود و پرداختی بیماران ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به حق بیمه بیماران خاص، بیان کرد: بیمه سلامت استان اردبیل پیشنهاد رایگان شدن بیمه بیماران خاص را به سازمان مرکزی ارائه کرده که در صورت تصویب در هیات دولت تمامی بیماران خاص بدون دریافت ریالی به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

پرداخت هزینه‌های درمان بیمه سلامت اردبیل ۵۱ درصد افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت این استان سال گذشته نسبت به سال قبل ۵۱ درصد رشد داشته است.

دکتر آقاجانی افزود: سال گذشته هزینه بیمه سلامت در استان اردبیل به ۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال رسید که ۵۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این رقم، ۹۳۰ میلیارد ریال هم در سطح یک درمانی هزینه شد، اظهار کرد: جمع کل هزینه‌های درمان پرداختی از سوی بیمه سلامت استان اردبیل به مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله مطب، درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه، مراکز تصویربرداری، توانبخشی، درمان ناباروری، ترک اعتیاد، اوتیسم، بستری، بستری موقت و سرپایی طی سال گذشته در مجموع هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بود.

وی بیان کرد: ۷۹۵ هزار نفر معادل۶۳ درصد جمعیت استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت هستند و بیمه سلامت استان با ۹۸۷ موسسه و مراکز درمانی قرارداد دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل اضافه کرد: پارسال سه میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی در نقاط مختلف استان اردبیل ثبت و از این تعداد ۹۰ هزار مورد بستری و همین تعداد نیز "بستری موقت" شدند.

به گزارش ایرنا، از جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان اردبیل، هم اکنون ۷۴۰هزار نفر به عبارتی ۶۰ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha