۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85225634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لایروبی و صفحه کشی ۴۴ کیلومتر از خطوط فاضلاب اهواز انجام شد

اهواز - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب کلانشهر اهواز از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۴ کیلومتر صفحه کشی و لایروبی خطوط و بیش از یکصد کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب انجام شده است.

افشین حاتمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل بارندگی ها، تلاش برای کاهش آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب اهواز در حال انجام است تا در زندگی مردم کمتر اختلال ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای عملیات لایروبی و صفحه کشی خطوط، لایروبی منهول و حوضچه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب افزود: این اقدام با هدف جلوگیری از آبگرفتگی‌ها و پس‌زدگی فاضلاب در مناطق چهارگانه آبفا اهواز آغاز شده و تا ۵۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

مدیر آب و فاضلاب کلانشهر اهواز از انعقاد تفاهم‌نامه بین آبفا و شهرداری با هدف لایروبی خطوط بحرانی فاضلاب این شهر پیش از شروع فصل بارندگی خبر داد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آبگرفتگی‌ها به دلیل گرفتگی خطوط و وجود نخاله و زباله‌های وارد شده در منهول‌ها است گفت: باید از حداکثر امکانات برای کاهش آبگرفتگی‌ها و ایجاد حداقل زحمت برای مردم استفاده شود.

حاتمی میزان شبکه فاضلاب و خطوط انتقال آب در شهرستان اهواز را بیش از ۲ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: نقاط بحرانی شبکه فاضلاب شناسایی شده و تمامی اکیپ‌های لایروب از ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز برای لایروبی، صفحه کشی و جمع آوری و دفع فاضلاب برخوردار هستند.

سرقت بیش از سه هزار درپوش منهول فاضلاب در اهواز

حاتمی با بیان اینکه در سال جاری تعداد سه هزار و ۱۹۲ مورد درب و رینگ به سرقت رفته است افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۴۱ مورد درب و رینگ در کلانشهر اهواز نصب شده که هزینه بالایی بر مجموعه تحمیل کرده است.

وی با اشاره به لجن برداری از ۳۴ هزار و ۴۸۵ منهول در سال جاری گفت: همچنین حدود ۸۴۴ حوضچه فاضلاب مورد تعمیر قرار گرفتند.

مدیر آب و فاضلاب کلانشهر اهواز گفت: در سال جاری تاکنون ۳۹ هزار و ۴۷۷ مورد اتفاقات شبکه مبنی بر گرفتگی فاضلاب از سوی مردم گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha