پلیس راه: حوادث جاده ای منجر به فوت ایام اربعین در همدان ۴۱ درصد کاهش یافت

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: فوتی های ناشی از سوانح جاده ای استان همدان در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافت.

سرهنگ علی فکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اربعین پلیس راه از ۲۷ مرداد آغاز و تا ۱۸ شهریور ادامه داشت و در این مدت علاوه بر استفاده از ۱۰۰ درصد توان پلیس راه نیروهای کمکی شامل ۱۱۰ نیروی پیاده از تهران به همراه چهار تیم خودرویی از چهار محال و بختیاری پلیس همدان را در برقراری ایمنی عبور و مرور یاری کردند.

وی اضافه کرد: استانداری همدان نیز اربعین امسال ۲۰ دستگاه خودرو در اختیار پلیس راه قرار داد تا با بهره گیری از ظرفیت این خودروها نسبت به روان سازی ترافیک اقدام کنیم.

عبور ۲۲ میلیون خودرو از همدان در ایام اربعین

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه جاده های همدان محل تردد خودروهای ۱۷ استان در اربعین سال جاری بود، افزود: بیش از ۲۲ میلیون خودرو از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور از جاده های همدان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فکری بیان کرد: مجموع سوانح جاده ای استان همدان در اربعین امسال رو به کاهش بوده است که بیشترین میزان کاهش مربوط به جاده همدان- اسدآباد است در حالی که بیشترین میزان تردد در اربعین نیز مربوط به این مسیر شریانی یعنی از سه راهی بهار به سمت اسدآباد و کرمانشاه است.

وی افزود: اربعین امسال تنها ۲ زائر در سانحه جاده ای اورزمان و جاده همدان ساوه جان خود را از دست دادند و تعداد اندکی نیز مجروح و پس از مداوا از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه رانندگان باید در مسیرهای فرعی با احتیاط بیشتری به رانندگی بپردازند، اظهار کرد: بیشترین میزان سوانح جاده ای این استان در مسیرهای فرعی رخ داده و بزرگراه ها و آزاد راه های استان بسیار ایمن بودند.

سرهنگ فکری ادامه داد: فراوانی سوانح رانندگی جاده های برون شهری همدان مربوط به ساعت ۱۴ تا ۲۰ . همچنین انحراف به چپ واژگونی در صدر سوانح همدان است.

وی همچنین گفت: اربعین امسال ۱۳ درصد آمار تردد ناوگان مسافربر عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان همدان افزایش داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha