بلینکن: پوتین در حذف اوکراین شکست خورده است

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85225725
بلینکن: پوتین در حذف اوکراین شکست خورده است

تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه آمریکا که در روزهای اخیر به کی‌یف سفر کرده بود مدعی شد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم به حذف اوکراین از روی نقشه جهان داشته که در این راه ناکام مانده و شکست خورده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» با انتشار این خبر نوشت: آنتونی بلینکن گفت: ولادیمیر پوتین که اطمینان دارد پیروز جنگ خواهد بود، در تهاجم به اوکراین شکست خورده است .

براساس این گزارش، وزیر امورخارجه آمریکا خاطرنشان کرد:علتی که مرا نسبت به موفقیت اوکراین در این جنگ بسیار مطمئن می سازد این است که طرف های اوکراینی برای کشورشان، برای آینده و آزادی شان می جنگند، درحالی که روس ها اینگونه نیستند.

بلینکن افزود: به یاد داشته باشید که پوتین درحال حاضر به آنچه قصد داشت دست یابد ناکام مانده و شکست خورده است، وی تلاش داشت تا اوکراین را از صفحه نقشه جهان حذف و آنرا به خاک روسیه ضمیمه کند، که این امر هم اکنون به شکست انجامیده است.

به نوشته این رسانه، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود که وی نشانه ای از اینکه پوتین خواستار یک دیپلماسی معنا دار در این زمینه باشد، مشاهده نمی کند.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن که چهارشنبه گذشته (۱۵ شهریورماه) در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف پایتخت اوکراین رفته بود، همزمان با اعلام بسته کمک یک میلیارد دلاری واشنگتن و نیز ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده از سوی پنتاگون به اوکراین گفته بود: واشنگتن به حرکت «دوشا دوش» با اوکراین ادامه خواهد داد.

جنگ اوکراین بدنبال نادیده انگاشتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا، ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز شد و تاکنون طرف های غربی با حمایت های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف، مسیر هرگونه اقدام دیپلماتیک برای خاتمه بخشیدن به این جنگ را مسدود کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha