۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85225761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ کیلوگرم تریاک از یک خودرو در گیلان کشف شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85225761
۷۰ کیلوگرم تریاک از یک خودرو در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۷۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در بازرسی از خودرو جنسیس در شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ علی احمدپور اظهار کرد: خبری مبنی بر فعالیت ۲ قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان دریافت شد و پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از تحقیقات نامحسوس و اطمینان از صحت، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اعلام اینکه پس از اقدامات فنی صورت گرفته، خودرو یادشده حین انتقال مواد مخدر در شهرستان لنگرود توسط پلیس شناسایی و متوقف شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: قاچاقچیان ۳۶ و ۴۱ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ احمدپور در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در راستای خدمتگزاری مطلوب به مردم بسترهای ارتباطی خوبی چون سامانه ۱۲۸ را راه‌اندازی کرده است و با دریافت اخبار و گزارشات در خصوص مواد مخدر و همچنین در راستای انجام بهتر ماموریت‌ها با مشارکت آنان گام برمی‌دارد.

به دام افتادن ۳۵ سارق و مالخر در گیلان

بنا به گزارش دیگر از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: در اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان تجهیزات انتقال نیرو و مخابرات، ۳۱ سارق و چهار مالخر در گیلان دستگیر و به ۴۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ علیرضا حدادی گفت: در پی اجرای طرح عملیاتی سه روزه مبارزه با سارقان سیم برق و تجهیزات انتقال نیرو و مخابرات در گیلان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح با انجام اقدامات گسترده و طی عملیات‌های جداگانه، ۳۱ سارق و چهار مالخر شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سارقان به ۴۷ فقره سرقت اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامس در پایان عدم رعایت نکات حفاظتس را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان و بیان کرد: توجه مردم نسبت به هشدارها و توصیه‌های پلیس، نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد.

لو رفتن محل نگهداری دخانیات قاچاق در رشت

همچنین بنا به گزارس دیگر، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان از کشف یک میلیارد ریال انواع دخانیات در بازرسی از یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ محمد خوش‌خلقت اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از انجام تحقیقات نامحسوس از وجود دخانیات قاچاق داخل یک انبار در شهرستان رشت مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۱۴۰ دستگاه سیگار الکترونیکی، ۳۰ بطری مایع طعم دهنده قلیان، ۱۲۶ بسته توتون و تنباکو و ۴۰ پاکت سیگار فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی و قاچاق را کشف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را یک میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص متهم ۳۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ خوش‌خلقت خاطرنشان کرد: اقدامات قانونی پلیس در راستای برخورد متخلفان و سودجویان سبب قانونمداری می‌شود و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha