۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 85225769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعاونی های غیرفعال ایلام حذف می شوند

ایلام- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه ۴۰ درصد از تعاونی های دارای مجوز در استان غیر فعال هستند، گفت: با بررسی های لازم تعاونی های غیر فعال حذف و تعاونی های فعال جایگزین می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "شهریار عباسی" روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان تعاون روستایی استان اظهار کرد: تعاونی ها نقش مهمی در تولید و ارتقا شاخص های اقتصادی استان در بخش کشاورزی دارند، هدف تعاونی ها جمع آوری سرمایه کوچک برای تولیدی بزرگ بود و اکثر کشاورزان عضو تعاونی هستند به همین دلیل نیازمند برنامه محوری هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نیاز است مردم در جریان سود و زیان تعاونی ها قرار بگیرند و اطلاع رسانی لازم به عامه مردم شکل بگیرد، شائبه هایی پیش می آید که نیازمند شفاف سازی و باید همه ساله وضعیت سود و زیان تعاونی بصورت شفاف اعلام شود.

وی، کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات اصلی تعاونی های زنبورداران، مرغداران و دامداران برشمرد و یادآور شد: هرچند تسهیلات این بخش های کشاورزی امهال شده و ۶۴ واحد مرغداری تسهیلات جدید دریافت می کنند با این وجود رایزنی برای اختصاص خط اعتباری جدیدی برای تعاونی های فعال نیز انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه تسهیلات کشاورزی باید برنامه محور باشد تا از انحراف آنها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در بحث تولید گندم استان ایلام در مقایسه با سالهای قبل رکورد زد و بیش از ۳۲۰هرار تن گندم برداشت شد، در این خصوص تعاون روستایی استان در جمع آوری و خرید گندم نقش ارزنده ای ایفا کرد و نیازمند تداوم فعالیت در راستای حمایت از کشاورزان هستیم.

استاندار ایلام یادآور شد: با برند سازی و توسعه زیرساخت ها و بازارچه فروشگاه تعاون روستایی با عرضه مستقیم و ارگانیک محصولات تولیدی می توان از کشاورزان حمایت کرد.

عباسی ابراز امیدواری کرد: که تعاون روستایی در سال جاری نیز در بحث تامین میوه شب عید که با قیمت مناسب میوه با کیفیت تامین و عرضه شود، فعال‌تر ظاهر شود.

وی با بیان اینکه در بحث صنایع تبدیلی با فعال سازی تعاونی ها به تکمیل زنجیره هایی تولید کمک می شود تا پازل تولید و عرضه به خوبی مدیریت شود، از تعاون روستایی استان خواست تا در بحث احداث سردخانه، قطعه بندیی، بسته بندی مرغ در استان فعال‌تر ظاهر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به توسعه کشت کلزا در استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت استان برای توسعه کشت کلزا تا ۲۰هزار تن در سال است اما سال قبل پنج هزار تن تولید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha