۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 85225845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازیگران حوزه هوش مصنوعی در رویداد «هم‌تابازار» گردهم می‌آیند

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با بیان اینکه رویداد «هم‌تابازار» برای اولین بار در حوزه هوش مصنوعی برگزار می شود، گفت: تصمیم داریم در این رویداد موج جدیدی از مفهوم تجاری سازی را در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، جلسه شورای سیاست گذاری رویداد «هم‌تابازار» و «نمایشگاه و هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان» امروز دوشنبه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های امور خارجه، کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه در جهاد دانشگاهی و به طور خاص در سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان مصمم هستیم موج جدیدی از مفهوم تجاری سازی را در کشور ایجاد کنیم گفت: بر این اساس یک سلسله رویدادها برای این موضوع پیش بینی شده که هم تابازار در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک و مکاترونیک نخستین رویداد محسوب می شود.

مسعود ابراهیمی ابراز امیدواری کرد در اولین گام پای خود را در جای محکمی قرار دهیم تا رویدادی فاخر و در شأن جهاددانشگاهی، مجریان این رویداد و دستگاه ها و همچنین موضوع هوش مصنوعی باشد.

وی در ادامه از دستگاه های اجرایی مرتبط درخواست کرد جهاددانشگاهی را از نقطه نظرات خود در حوزه هوش مصنوعی آگاه کنند، چراکه با توجه به اینکه امروز هوش مصنوعی مورد توجه بسیاری از حوزه های علمی و فناوری قرار دارد این نظرات و راهنمایی ها می تواند برای هرچه بهتر برگزار کردن این رویداد راهگشا باشد و جهاد قطعا پذیرای این نظرات است.

سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی با بیان اینکه بن مایه اصلی رویداد «هم‌تابازار» تجاری سازی است، تصریح کرد: نشست های علمی و کارگاهی طراحی کرده ایم، اما موضوع اصلی این رویداد تجاری سازی و تمرکز بر حوزه نمایشگاهی، حضور شرکت های دانش بنیان و فناور و برگزاری جلسات است تا در پایان این رویداد و نشست ها بتوانیم بگوییم که این تعداد و میزان قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است.


حمایت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از رویداد  «هم‌تابازار»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز دراین جلسه در سخنانی ضمن ارائه پیشنهادات و نظراتی در خصوص برگزاری بهتر رویداد «هم‌تابازار» عنوان کرد: جهاد دانشگاهی نهاد شناخته شده علمی- فناوری و نهادی میانی است و باید به عنوان عمود خیمه علم، میان دولت و نهادهای علمی ایفای نقش کند.

علیرضا کلانتر مهرجردی در خصوص ماهیت نام جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از دو کلمه جهاد و دانشگاه ترکیب شده است و در این دو حوزه باید کاری انجام دهیم که دیگران نمی توانند انجام دهند و همچنین باید نگاه دانشگاهی داشته باشیم.

وی، رویداد «هم‌تابازار» را حرکتی نمادین خواند و تصریح کرد: موضوع هوش مصنوعی، مسأله جدیدی نیست، اما موضوع مهم جهش آن است که باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که در حوزه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تغییرات بسیاری ایجاد کرده که باید در این رویداد به این چهار حوزه پرداخته شود.

کلانتر مهرجردی با تأکید بر اینکه باید حوزه فناوری را در کشور تقویت کنیم، خطاب به برگزارکنندگان رویداد «هم‌تابازار» گفت: برای برگزاری این رویداد باید هدف اصلی شما نوآوری باشد و به ارائه واقعیت هوش مصنوعی بپردازید.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین از آمادگی این معاونت برای همکاری و کمک برای هرچه بهتر برگزار کردن رویداد هم تا بازار خبر داد.

 

«هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شوند

مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی نیز گفت: رویداد بزرگ و ارزشمند «هم‌تابازار» مقدمه‌ای است تا تمامی بازیگران و ذی نفعان در حوزه هوش مصنوعی دور هم جمع شده و در راستای رسیدن به اهداف در این رابطه به هم افزایی برسند.

سیروس دشتی با بیان اینکه بر هوش مصنوعی به عنوان ابر روند در مجمع جهانی اقتصاد تأکید شده است، بیان کرد: بنابراین در شبکه آموزش جهاددانشگاهی به نوعی مشتری این رویداد خواهیم بود، چراکه هوش مصنوعی از نیازهای آینده است.

مدیرکل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاددانشگاهی گفت: این توانمندی در جهاددانشگاهی وجود دارد که در حوزه های استانداردسازی، اجرا و تربیت متخصصان یکی از بازوهای اجرایی این رویداد باشیم.

هدف اصلی «هم تا بازار» تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی

مدیر رویداد هم تابازار نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به اینکه مأموریت ما توسعه کسب و کارهای دانش بنیان است به این تصمیم رسیدیم که بر فناوری شماره یک جهان تمرکز کنیم و در سال گذشته جشنواره «متاورس» را برگزار کردیم.

مهرداد حسینی مهمترین اهداف و چشم انداز این رویداد را کاربردی سازی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی اعلام کرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارتخانه های مختلف کشور در این جلسه بیان کرد: آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مراکز مختلف هستیم و در صورتی که سازمانی نیازهای خود را شناسایی کرده باشد، درخواست ما این است که این نیازها را مطرح کنند تا بتوانیم در جهت رفع آن تلاش کنیم.

در پایان این جلسه نیز کیانی نماینده وزارت امور خارجه، ملکان از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رحمانی نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ زینی از وزارت کشور به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر رویداد «هم‌تابازار» پرداختند و آمادگی وزارتخانه های متبوعشان را در هم افزایی با این رویداد اعلام کردند.

رویداد «هم‌تابازار» و «نمایشگاه و هم‌اندیشی هوش‌ مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک - تجاری‌سازی و اقتصاد دانش‌بنیان»   ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha