۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 5377
کد خبر: 85225914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخاب اصفهان برای میزبانی جایزه مصطفی(ص) بسیار مناسب است

اصفهان - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: انتخاب اصفهان برای برگزاری جایزه علمی و فن‌آوری مصطفی (ص) به لحاظ جنبه‌های مذهبی و قطب‌های علمی که در استان و شهر اصفهان وجود دارد، بسیار مناسب است.

حمیدرضا صفوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه انتخاب اصفهان برای برگزاری این رویداد بسیار مناسب بوده، عنوان کرد: درهرصورت زمانی که این رویدادها به‌صورت متداوم در تهران برگزار شود همه‌چیز تکراری خواهد شد اما زمانی که در مناطق دیگر بخصوص منطقه‌ای مثل اصفهان که دارای جاذبه‌های تاریخی، علمی و مذهبی است برگزار شود ضمن ایجاد تنوع، یک رخداد خوبی به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: ورود افرادی به‌عنوان نخبه‌های علمی مسلمان باعث ایجاد ارتباط بین دانشجویان و همکاران با این افراد می‌شود چراکه زمانی که رو درروی یکدیگر قرار گیرند می‌توانند از نزدیک با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این افراد تنها برای دریافت جایزه به اصفهان سفر نمی‌کنند و حداقل یک هفته در اصفهان حضور دارند لذا نشست‌هایی که در حال حاضر برای آن‌ها در دانشگاه‌های صنعتی اصفهان در نظر گرفته‌شده همچنین گردهمایی‌ها و سخنرانی‌هایی که برای آن‌ها برگزار می‌شود، دارای تأثیرات بسیار زیادی است.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: این افراد در زمینه های علمی و کاری خود مرزها یا لبه‌های علم به شمار می‌روند و چون از جنس مسلمان هستند این ارتباطات، ارتباطات مؤثرتری خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتباطات از نزدیک باعث می‌شود تمام دانشجویان اعم از فارغ‌التحصیل و یا دانشجویان دکتری فرصت مطالعاتی در خارج از کشور داشته باشند و می‌تواند زمینه‌های مطالعاتی خوبی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: البته این عوامل به شرطی است که برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد و بتوان در دانشگاه‌ها به نحو مطلوبی از آن‌ها استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در حال حاضر بنیاد نخبگان فعالیت‌های علمی و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی را بیش از گذشته باب کرده و این یکی از اقدامات مهمی است ک در زمان تصدی مدیریت جدید بنیاد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: بخش علمی جایزه مصطفی (ص) از طریق دانشگاه‌های بزرگ استان در حال پیگیری است و بخش دیگر در خود دستگاه‌های اجرایی و با همکاری وزارت خارجه در حال انجام است.

وی بابیان اینکه درواقع نخ تسبیح فعالیت‌ها، بنیاد نخبگان است و دارای نقش مهمی نیز هست، اظهار کرد: باوجود ظرفیت‌هایی که خود بنیاد اصفهان دارد به‌طورقطع اوایل مهرماه شاهد برگزاری مطلوب جایزه مصطفی(ص) خواهیم بود.

وی ادامه داد: تاکنون نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای برگزاری کیفی این رویداد صورت گرفته و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی و با دانشگاه‌ها و دفتر تهران صورت گرفته است.

وی گفت: استقبال مطلوبی از این رویداد صورت گرفته و افرادی که در خارج از کشور حضور دارند، به‌نوعی نام اصفهان برای آن‌ها جالب و درخور توجه است.

وی با اشاره به اینکه مشاهده یک شهر تاریخی با تمدن بزرگ شیعه و آشنایی با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های این شهر برای مهمانان حاضر بسیار قابل‌توجه است.

وی خاطرنشان ساخت: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی که بنیاد ملی نخبگان ترتیب داده این رویداد به نحو احسن در اصفهان برگزار شود.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع به کار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

پنجمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد؛ استانداری اصفهان با همراهی سایر نهادهای آن استان شامل شهرداری، بنیاد ملی نخبگان، شرکت فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی میزبان پنجمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha