دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ مشارکت بالا در انتخابات را فراهم کنند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از تمام دستگاه‌های اجرایی خواست از هم اکنون با هماهنگی و همکاری با یکدیگر، علاوه بر پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، زمینه‌های حضور و مشارکت حداکثری مردم را برای همه پرسی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین کثیرلو روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری کل استان اردبیل در حضور مسئولان قضایی و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در امر برگزاری انتخابات سالم و عادلانه بر آن تاکید شده، توجه به مقوله پیشگیری از تخلفات و جرائم در تمام مراحل قبل، حین و بعد از انتخابات است.

وی با بیان راهکارهای لازم برای برگزاری انتخابات سالم، علاوه بر تعیین افراد مومن، متعهد و مجرب در هیات‌های نظارت انتخابات، یکی از مهم‌ترین ابزارهای آگاهی دهی و اطلاع رسانی را استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها و فضای مجازی عنوان کرد و گفت: مسئولان امر باید با تولید و ارایه محتویات لازم، گام‌های جدی برای جلب مشارکت‌های مردمی و نیز پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بردارند.

به گزارش ایرنا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نیز روز گذشته در دومین همایش رسانه، چالش‌ها و فرصت‌ها از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی خواست، با روایت توفیقات نظام اسلامی برای جامعه امیدآفرین باشند.

جلال آفاقی گفت: اگر خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در جنگ نرم و ترکیبی که دشمن به راه انداخته است، موضع موفق و متعالی نظام را به خوبی روایت نکنند و امیدآفرین نباشند، دشمن به روایتگری غیرواقع دست خواهد زد و جای ظالم و مظلوم عوض خواهد شد و هزینه سنگینی به جامعه تحمیل خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و انتخابات‌ها در جای جای این استان با حضور و مشارکت بالای مردم برگزار می‌شود و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha