کارگاه‌های متخلف ساختمانی در یزد تعطیل می‌شود

یرد_ ایرنا _رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: در صورت بروز هر گونه نقص و ایراد و اخطار شهرداری، کارگاه ساختمانی تا رفع نواقص کامل و اخذ تایید از ناظر پروژه تعطیل می شود.

به گزارش ایرنا "مجتبی فرهمند" روز دوشنبه در نشست با شهردار و معاونان منطقه ۳ شهرداری یزد افزود: اجرای مبحث نظامات ادارای مقررات ملی ساختمان با توجه به نظر ناظر ساختمان و مکاتبه سازمان نظام مهندسی ساختمان و صدور اخطار صادره از شهرداری به منزله تعطیلی کل پروژه تا رفع نواقص کامل و اخذ تایید از ناظر پروژه است.

وی ادامه داد: شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند با اعلام کتبی وزارت مسکن و شهرسازی یا سازمان نظام مهندسی ساختمان یا ناظران، در خصوص وقوع تخلف ساختمانی در اسرع وقت با اطلاع ناظر، دستور اصلاح را صادر و تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلوگیری کنند.
فرهمند با اشاره به عدم صدور پروانه در برخی ساخت و سازها اظهار داشت: طبق تشخیص ناظران و تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در کارگاه‌هایی که مقررات ملی ساختمان در آنها رعایت نشده باشد تا زمان رفع نقص، پایان کار دریافت نخواهند کرد.
وی بیان کرد: چنانچه قبل از پایان یافتن اجرای پروژه به دلیل اتمام مدت قرارداد، فسخ یا ابطال قرارداد یا سلب صلاحیت قانونی مجری و نظایر آن ، ادامه کار مجری غیرممکن شود، عملیات ساختمانی با دستور ناظر هماهنگ کننده متوقف شده و شروع مجدد آن منوط به وجود مجری جدید یا رفع موانع فوق از مجری اول خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تصریح کرد: در اینگونه موارد ناظر هماهنگ کننده موظف است در صورت ادامه پروژه بدون مجری صاحب صلاحیت، مراتب را به مرجع صدور پروانه ساختمان اعلام کند و مرجع صدور پروانه ساختمان از ادامه کار تا معرفی مجری جدید جلوگیری به عمل خواهد آورد.

در این جلسه به الکترونیکی شدن گزارشات ناظرین، دسته بندی و تحلیل گزارشات مهندسین ناظر براساس خطوط قرمز تعیین شده و ارسال به شهرداری جهت اعمال جدی شهرداری و توقف پروژه پرداخته شد.
همچنین شناسایی پروژه هایی نا ایمن و دارای تخلف از طرف سازمان و معرفی به شهرداری از دیگر موارد بحث این جلسه بود.


در این جلسه همچنین اصلاح فرم ها و ارسال انها به شهرداری مرکز جهت ابلاغ به کلیه مناطق شهرداری جهت همسان سازی، تبیین فرایند حذف دونقشه ای بودن نقشه های پروانه ای و پیشنهاد تک نقشه ای شدن پروژه ها و عدم الزام تایید ایین نامه ۲۸۰۰ از سوی ناظرین در فرم خلاصه پیشرفت مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha