۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85226016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰ هزار دستگاه خودروی عمومی در سه سال دوگانه‌سوز شد

اصفهان - ایرنا - مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو از طرح تبدیل خودروهای عمومی از حالت بنزین‌سوز به دوگانه‌سوز استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سعید رحمان‌سالاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: تعدادی از این خودروها از جمله تاکسی ها و وانت بارها، به‌طور رایگان و بخشی از آنها یعنی تاکسی های اینترنتی و مسافربرهای مورد تایید وزارت کشور نیز فقط با پرداخت ۲۰ درصد هزینه، دوگانه‌سوز شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، مجوز دوگانه سوز کردن ۹۲۶ هزار دستگاه خودرو اخذ شده است، اظهار داشت: متقاضیان دوگانه سوز شدن خودروهای عمومی می توانند به سامانه اینترنتی gcr.niopdc.ir مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: پس از ثبت نام الکترونیکی و انجام استعلام های لازم از مراجعی مانند ثبت احوال و وزارت کشور، زمان مراجعه برای دوگانه سوز کردن به مالکان خودروها اعلام می شود.

رحمان‌سالاری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر درباره این طرح، خاطرنشان کرد: ۳۵۵ کارگاه دوگانه‌سوز کردن خودرو که مشمول این طرح هستند نیز در سراسر کشور فعالند.

وی میزان فروش گاز طبیعی فشرده در جایگاه های سی ان جی کشور را حدود ۲۲ میلیون متر مکعب در روز اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت و توانایی توزیع سی ان جی در جایگاه های ما ۳۵ میلیون متر مکعب در روز است.

رحمان‌سالاری درباره اتخاذ تدابیر لازم برای تامین سوخت سی ان جی در فصول سرد سال، توضیح داد: بحث ناترازی گاز به ندرت اتفاق می افتد و در سال گذشته نیز این موضوع در مدت زمان کوتاهی و در چند روز پیش آمد.

وی با بیان اینکه ما طرح های مختلفی را در این زمینه در نظر گرفته ایم، افزود: بعنوان مثال ممکن است در چنین شرایطی فعالیت برخی جایگاه ها که میزان مصرف بسیار کمتری دارند برای مدتی متوقف شود اما امید است که امسال با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی شامل تاکسی ها و وانت‌بارها بطور عملیاتی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد؛ در ادامه این طرح مقرر شد خودروهای مسافربر شخصی و اینترنتی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و ۲۰ درصد از هزینه از سوی مالکان پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha