دانش آموزان با جهاد تبیین از فریب دشمنان مصون می‌مانند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به تلاش معاندین و استکبار جهانی برای دور کردن دانش آموزان از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی به این قشر را به منظور مصون ماندن و فریب نخوردن آنها در مقابل توطئه‌های دشمنان ضروری دانست و بر تحقق آن از سوی خانواده‌ها و مدیران مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عرازمراد مغربی قوجق» عصر دوشنبه در نشست کمیته آموزش و سیمای ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس، افزود: با نزدیک شدن به سالگرد حوادث و اغتشاشات در تعدادی از شهرهای کشور و نیز بازگشایی مدارس، دشمنان نظام و گروهک‌های ضد انقلاب تلاش می‌کنند با تاثیرگذاری بر نسل نوجوان و دانش آموزی حوادث سال گذشته تکرار شود.

وی با خیال خام خواندن افکار دشمنان در این خصوص، اضافه کرد: تنها راه خنثی کردن این تلاش و توطئه دشمنان، جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی به دانش آموزان، خانواده‌های آنان و جامعه فرهنگی است که فریب استکبار جهانی را نخورند.

مغربی قوجق با تاکید بر اینکه مدیران مدارس با همراهی خانواده‌ها باید نسبت به تولید محتوا در خصوص اهداف دشمنان و اطلاع‌رسانی آن به دانش آموزان اقدام کنند، ادامه داد: تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس در مدارس و بیان خاطرات، ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در دفاع از کشور مقابل دشمنان است.

وی تصریح کرد: بدون تردید آگاهی بخشی به نسل نوجوان و دانش آموزان، اولیا و مربیان، آنان را در برابر توطئه ها و تهدیدهای دشمنان نظام اسلامی مصون می‌دارد.

در این نشست روسای جمعیت هلال احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و نیز نماینده سازمان آتش نشانی گنبدکاووس به همراه معاونین مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم مدیر آموزش و پرورش این شهرستان هم دیدگاه‌های خویش را در خصوص مسایلی مانند انجام اقدامات پیشگیرانه در مدارس، تنوع‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، آگاهی‌بخشی و توجیه دانش آموزان نسبت به اهداف دشمنان ارائه کردند.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان حدود ۹۳ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha