اجرای طرح پزشک خانواده در مهریز یزد بلوک بندی شد

یزد - ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: اجرای طرح پزشک خانواده که در سطح استان تنها در این شهرستان در حال انجام است بلوک بندی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " احمد مختاری " روز دوشنبه در جمع کارشناس مسئولان ستاد شبکه بهداشت و درمان مهریز یزد، افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در مهریز آماده و این شهر به ۱۳ بلوک سه هزار نفری تقسیم شد.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با شبکه بهداشت و درمان شهرستان، افزود: جمعیت شهر مهریز برای اجرای طرح پزشک خانواده در قالب بلوک‌های جمعیتی تقسیم شد تا مراکز خدمات جامع سلامت به ارائه خدمات بپردازند.

این مسئول اظهار کرد: بر اساس بلوک بندی در حال حاضر یک مراقب سلامت و یک ماما در نظر گرفته شده است و جمعیت تحت پوشش برای دریافت خدمت سطح یک می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها مراجعه کنند.

مختاری به اهمیت طرح و نقش آن در شهرستان اشاره و تصریح کرد: تیم‌های سلامت مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها فعالانه موظف به اقدامات مراقبتی و ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی به جمعیت بلوک‌ها خواهند بود.

اجرای طرح پزشک خانواده در مهریز یزد بلوک بندی شد

وی، حفظ و ارتقای سلامت عمومی جامعه، افزایش امید به زندگی، پاسخ دهی به انتظارات معقول و واقعی مردم و همچنین حمایت و محافظت مالی بیماران در برابر هزینه‌های کمرشکن درمانی را برخی از ویژگی‌ها و مزایای طرح پزشک خانواده برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز اضافه کرد: ارتقای سلامتی فرد، خانواده و در نهایت اجتماع با حداقل هزینه و اثربخشی حداکثری که در قالب اجرای برنامه مورد توجه ویژه واقع شده است، منجر به عدالت و برابری در سلامت و در نهایت افزایش رضایت مردم و ارائه کنندگان خدمت خواهد شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha