۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۰۵
کد خبر: 85226140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جستجو برای کشف پیکر جوان مشهدی در خزر ادامه دارد

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۰۵
کد خبر: 85226140
جستجو برای کشف پیکر جوان مشهدی در خزر ادامه دارد

ساری - ایرنا -رییس هلال احمر شهرستان بابلسر گفت: جستجو برای کشف جوان ۲۰ ساله مشهدی که بین پارکینگ یک و ۲ ساحل خزر در بابلسر غرق شده است، ادامه دارد.

محمود متولی طاهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: جستجو برای کشف پیکر این جوان مشهدی از سوی یک تیم کامل از سوی ناجیان غریق و نیروهای هلال احمر ادامه دارد.

متولی طاهر افزود: این جوان مشهدی که در منطقه شنا ممنوع غرق شده است متاسفانه با بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق دچار حادثه شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای طرح دریا تاکنون ۳۰ درصد حوادث غرق شدگی در ساحل مازندران در بابلسر اتفاق افتاده است.

جستجو برای کشف پیکر جوان مشهدی در خزر ادامه دارد

رییس هلال احمر شهرستان بابلسر گفت: یک صد و ۱۶ ناجی غریق بیش از ۴۰۰ نفر را در تابستان امسال از غرق شدگی نجات دادند.

"سالمسازی دریا"‌ عنوان طرحی است که مسوولان برای کاهش غریق در مازندران طی یک دهه اخیر اجرا کردند و برای اجرای آن ناجیان غرق در سواحل مستقر هستند و ضمن هشدار به مسافران درباره نقاط خطرناک برای شنا افرادی را که غرق می شوند نجات می دهند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب های کشور محسوب می شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می کشاند.

جستجو برای کشف پیکر جوان مشهدی در خزر ادامه دارد

عمق متغیر، وجود گرداب های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا و ورود رودخانه ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب نیز مسافر و بی توجه به هشدارها هستند.

تداوم حادثه خیزی سواحل مازندران که با بی توجهی و سهل انگاری شناگران همراه است سبب شد تا از سال ۱۳۹۱ پروژه ای با عنوان طرح سالمسازی دریا با هدف کاهش غرق شدگان از طریق استقرار ناجیان غریق در مناطق حادثه خیز دریا، همراه با ارائه خدمات برای گردشگران در سواحل مازندران اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha