آمریکا، رکورددار بلایای طبیعی

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85226282
آمریکا، رکورددار بلایای طبیعی

تهران- ایرنا- درحالیکه هنوز چهار ماه تا پایان سال میلادی باقی مانده، ۲۳ بلای طبیعی با خسارت‌های میلیارد دلاری، رکورد سالانه را برای ایالات متحده آمریکا در سال جاری ثبت کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از آتش‌سوزی‌های مرگبار در جزیره مائویی هاوایی، سیل‌های شدید و طوفان استوایی ایدالیا در آمریکا در ماه گذشته، رکورد سالانه بیشترین خسارات ناشی از بلایای طبیعی بر اثر تغییرات آب و هوایی و فصلی در آمریکا شکست.

بر اساس اطلاعات جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، در حالیکه هنوز چهار ماه از پایان سال جاری باقی مانده است، ایالات متحده با ۲۳ فاجعه که هر کدام حداقل یک میلیارد دلار هزینه و خسارت به دنبال داشته، مواجه شده که از رکورد قبلی با ۲۲ بلای طبیعی در سال ۲۰۲۰ پیشی گرفته است.

اطلاعات اداره ملی اقیانوسی و جوی نشان می‌دهد که بلایای میلیارد دلاری امسال، منجر به ۲۵۳ تلفات مستقیم و غیرمستقیم و همچنین خسارت ۵۷.۶ میلیارد دلاری شده است. البته این آمار، هنوز شامل خسارات طوفان ایدالیا نیست.

اداره ملی اقیانوسی و جوی همچنان در حال بررسی میزان خسارت حادثه‌های دیگر، از جمله خشکسالی در جنوب و غرب میانه و طوفان گرمسیری هیلاری تابستان امسال در جنوب کالیفرنیا است، که ممکن است از مرز یک میلیارد دلار گذر کرده باشد.

آمریکا، رکورددار بلایای طبیعی
خانه‌ها و ساختمان‌های ویران شده در اسکله لاهاینا در پی آتش‌سوزی‌های جنگلی در جزیره مائویی

بر پایه این گزارش، هزینه‌های هنگفت سال جاری، صندوق امداد رسانی سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA) را تحت فشار گذاشته و دین کریسول ( Deanne Criswell) مدیر این سازمان در این باره هشدار داده است.

میزان خسارت های اقتصادی سال ۲۰۲۳ تاکنون، نسبت به سال ۲۰۱۷ از نظر «هزینه کل» رتبه بهتری داشته است.

سال ۲۰۱۷ با ۳۸۳ میلیارد دلار، پرخسارت‌ترین سال فاجعه‌بار آمریکا بود که این آمار به دلیل آتش‌سوزی ویرانگر کالیفرنیا و طوفان‌های بزرگ هاروی، ایرما و ماریا در مدت یک ماه ایجاد شد.

رکورد پیشین نیز متعلق به سال ۲۰۰۵ بود که طوفان کاترینا جنوب آمریکا را در نوردید و خسارت های مالی ناشی از بلایای طبیعی آن سال به ۲۱۵ میلیارد دلار رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha