۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85226335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاشینیان: پوتین از تنش مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان آگاه است

تهران- ایرنا- نخست وزیر ارمنستان با بیان اینکه درمورد وضعیت تنش مرزی با آذربایجان بارها با رئیس جمهوری روسیه گفت و گو کرده است، گفت: ولادیمیر پوتین به طور قطع از این موضوع آگاهی کامل دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آرمن پرس، نیکول پاشینیان در گفتگو با تلویزیون ارمنستان در پاسخ به این سوال که چرا روز شنبه ابتدا به جای تماس با سران سایر کشورهای منطقه با پوتین صحبت نکرده است؟، گفت: در واقع، نخستین تماس تلفنی من با رئیس جمهور پوتین بود.

پاشینیان با اشاره به رئیس جمهور روسیه ادامه داد: وی قطعا از وضعیت آگاه است، گذرگاه لاچین از دسامبر سال گذشته مسدود بوده و از آن زمان من ده‌ها گفتگو با رئیس جمهور روسیه داشتم. ولی متاسفانه وضعیت از آخرین گفتگوی ما تغییر نکرده است.

نخست وزیر ارمنستان تاکید کرد که هدف تمام تماس‌های تلفنی اش اطلاع رسانی به همتایان او درباره نکات خاصی بود که آنها از آن بی اطلاع بودند.

روز 9 سپتامبر (18 شهریور) پاشینیان با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان و اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفتگوی تلفنی داشت.

پاشینیان اوایل هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی ریپابلیکا اعلام کرد: سیاست کشورش مبنی بر اتکا به روسیه برای تضمین امنیت خود یک اشتباه استراتژیک است زیرا مسکو قادر به انجام آن در یک منطقه گسترده نیست.

نخست وزیر ارمنستان، روسیه را به ناتوانی در تضمین امنیت کشورش در مقابل آذربایجان متهم کرد و افزود: مسکو در حال خروج از منطقه قفقاز جنوبی است و به خاطر همین ایروان در تلاش است روابط نظامی خود را با کشورهای غربی بیشتر کند.

روسیه از سال‌های گذشته در ارمنستان پایگاه نظامی احداث کرده است و قرارداد نظامی با ایروان دارد.

پاشینیان نیروهای حافظ صلح روسی را که برای حفظ توافق آتش بس در منطقه مستقر هستند، متهم کرد که وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha