۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85226366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: ارمنستان را متحد خود می دانیم

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85226366
روسیه: ارمنستان را متحد خود می دانیم

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور ارمنستان را به عنوان متحد خود در نظر می‌گیرد و با آن همانند متحد رفتار می‌کند.

به گزارش ایرنا، الکسی اورچوک در حاشیه «مجمع اقتصادی شرق» (EEF) در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس در مورد اینکه آیا روابط با ایروان در راستای ساختارهای ادغام وخیم‌تر شده است؟، گفت: ارمنستان متحد ما است. ما اینطور با ارمنستان رفتار می‌کنیم.

معاون نخست وزیر روسیه افزود: ما یک نشست کمیسیون اقتصادی شرق در روز ۲۷ اوت (۵ شهریور) داشتیم. همه چیز کاملا عادی است.

هشتمین مجمع اقتصادی شرق از دهم سپتامبر در ولادی‌وستوک در خاور دور روسیه آغاز شده و تا سیزدهم ادامه دارد. شعار امسال این مجمع «در مسیر شراکت، صلح و رفاه» است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در آن سخنرانی می‌کند.

اظهار نظر اورچوک پس از آن صورت گرفت که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان انتقادهایی از روسیه به علت مدیریت تنش بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان مطرح کرده است.

پاشینیان در مورد آگاهی پوتین از تنش مرزی بین ایروان و باکو به تلویزیون ارمنستان گفت: وی قطعا از وضعیت آگاه است، گذرگاه لاچین از دسامبر سال گذشته مسدود بوده و از آن زمان من ده‌ها گفتگو با رئیس جمهور روسیه داشتم. ولی متاسفانه وضعیت از آخرین گفتگوی ما تغییر نکرده است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین اوایل هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی ریپابلیکا اعلام کرد: سیاست کشورش مبنی بر اتکا به روسیه برای تضمین امنیت خود یک اشتباه استراتژیک است زیرا مسکو قادر به انجام آن در یک منطقه گسترده نیست.

وی روسیه را به ناتوانی در تضمین امنیت کشورش در مقابل آذربایجان متهم کرد و افزود: مسکو در حال خروج از منطقه قفقاز جنوبی است و به خاطر همین ایروان در تلاش است روابط نظامی خود را با کشورهای غربی بیشتر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha