۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85226455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار کارشناس امنیتی: واشنگتن و تل‌آویو قصد ناآرام کردن عراق را دارند

بغداد - ایرنا - یک کارشناس امنیتی عراقی نسبت به برنامه های واشنگتن و تل آویو برای بی ثبات کردن عراق هشدار داد و گفت که این دو قصد ناآرام کردن عراق را دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سرتیپ بازنشسته «عدنان الکنانی» در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه عراق اظهار داشت: واشنگتن و تل آویو با سرمایه‌گذاری بر تروریست‌ها در زندان الحسکه سوریه و انجام اقدامات تروریستی در شهرهای عراق توسط آن‌ها قصد بی‌ثبات کردن امنیت در شهرهای ما را دارند.

وی هشدار دارد که در صورت غفلت ما، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و همچنین صهیونیست‌ها توانایی تهیه راهبردهایی با هدف ایجاد جنگ در منطقه، تنش‌های امنیتی و ایجاد درگیری‌های داخلی در عراق را دارند.

این کارشناس امنیتی عراقی افزود: با توجه به راهبرد آمریکایی- صهیونیستی برای به حرکت درآوردن مهره‌ها و عوامل خود برای ایجاد تنش امنیتی در عراق و منطقهُ ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد عملیات جنایتکارانه و تروریستی توسط آنها باشیم.

وی تصریح کرد: عناصر جنایتکار داعش برجسته‌ترین نقش را در ایجاد تنش‌های امنیتی خواهند داشت و ممکن است اقدامات تروریستی با فرار زندانیان از داخل زندان الحسکه علیه عراق و با هدف بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات این کشور انجام شود.

اردوگاه الهول در حومه استان الحسکه سوریه در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و تحت کنترل عناصر شبه نظامی موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است. این گروه مورد حمایت آمریکا و بازوی نظامی این کشور در شرق سوریه به شمار می‌رود.

این اردوگاه آوارگان و خانواده‌ها و بستگان عناصر داعش را در خود جای داده و بزرگترین اردوگاه خانواده‌های داعشی محسوب می‌شود.

آزاد کردن چند گروه از خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش در طول ماههای گذشته از اردوگاه الهول توسط «قسد»، نگرانی‌ها را درباره تحرکات دوباره تروریست‌ها در مرزهای غربی و شمالی عراق با سوریه ایجاد کرده و برخی کارشناسان امنیتی عراقی و منطقه از پتانسیل موجود در این اردوگاه برای گسترش دوباره تروریسم سخن می‌گویند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha