۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85226469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فواد حسین: عراق متعهد به اجرای توافق امنیتی با ایران است/ فردا به تهران سفر می‌کنم

بغداد - ایرنا - وزیر امور خارجه عراق گفت که کشورش ملتزم و متعهد به اجرای توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «فواد حسین» امروز در کنفرانس خبری با همتای اتریشی خود در بغداد گفت: ما اقدامات لازم را برای حذف گروه های مخالف از مرز عراق و ایران انجام داده ایم و به همین منظور برای گفت و گو با مقامات ایرانی فردا به تهران سفر می کنم.

وی افزود: قانون اساسی ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهد که از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه استفاده کند.

فواد حسین با اشاره به اینکه "به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد از خاک عراق برای حمله به همسایگان استفاده شود"، در عین حال گفت: نمی پذیریم که حاکمیت ملی عراق تهدید شود.

وی با اشاره به اینکه روابط عراق با ایران قوی است و این رابطه مانع استفاده از خشونت می شود، تاکید کرد: عراق اجازه نخواهد داد از خاک خود برای حمله به ایران توسط برخی گروه ها استفاده شود.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه عراق به توافق منعقده با طرف ایرانی مبنی بر خروج گروه‌های مسلح از مرز بین ایران و عراق و انتقال آنها به اردوگاههای دور از مرز و در عمق خاک اقلیم کردستان عراق پایبند است، تاکید کرد: فردا در تهران درباره اجرای این توافق از سوی هر دو طرف بحث و تبادل نظر می کنم.

وی همچنین از انعقاد توافقنامه امنیتی با اتریش خبر داد و تصریح کرد که توافقنامه امنیتی با اتریش به معنای اضافه شدن نیروهای خارجی در عراق نیست بلکه این توافقنامه امنیتی مبتنی بر مشاوره، آموزش و همکاری متقابل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha