۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85226508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید دادستان کل بر حمایت از مالکیت معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور با تاکید بر حمایت از مالکیت معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: مالکیت معنوی یک فرصت برای کسانی است که دارای ایده و فکر بوده و می‌خواهند فکر و ایده خود را در اختیار کشور و جامعه جهانی قرار دهند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در دیدار با آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، اظهار داشت: مالکیت معنوی در آئین و عرف ما دارای یک جایگاه ویژه است، در حقیقت مالکیت معنوی و فکری یک اصل و حق برای همه اشخاصی است که به نحوی توانسته اند چیزی را تولید یا اختراع کنند.

وی با بیان اینکه سعادت و رفاه بشریت در همکاری فکری و احترام به افکار یکدیگر است اظهار داشت: ایران کشوری متنوع و سرشار از ایده و همچنین منابع طبیعی و تولیدات مختلف است به طوری که تقریبا تمام نیازهای مردم در داخل کشور تهیه و تولید می شود.

دادستان کل کشور به تفکیک قوا در ایران نیز اشاره کرده و گفت: از نظر حاکمیتی و تشکیلاتی در ایران تفکیک قوا حاکم است. البته اگرچه در ایران قوا از یکدیگر مستقل هستند اما در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی با یکدیگر همکاری و تعامل دارند، به طوری که دستگاه قضایی خود را حامی دولت در انجام تکالیف به ویژه در رشد اقتصادی کشور و حمایت از تولیدات فکری و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی می داند.

وی خاطرنشان کرد: ما در چارچوب قانون و وظایف خود از اقدامات سازمان ثبت اسناد و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در جهت ثبت محصولات ایرانی حمایت خواهیم کرده و هرجا که لازم باشد حمایت قضایی خود را خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی تصریح کرد: انتظار ما از شما و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) این است که در خارج از ایران هرجا حقوقی از شهروندان ایران در زمینه مالکیت فکری و معنوی وجود داشت حمایت خود را از آن داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha