استاندار: همه ظرفیت ها و امکانات همدان برای اجرای قانون جوانی جمعیت به کار گرفته شود

همدان - ایرنا - استاندار همدان با تاکید بر لزوم مقابله جدی با چالش های جمعیتی پیش روی کشور،گفت: در این راستا باید همه ظرفیت ها و امکانات همدان به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همدان افزود: باید از ظرفیت های تعیین شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در قانون باید به افراد واجد شرایط ارایه شود تا سایر زوج ها نیز به فرزندآوری تشویق شوند.

استاندار همدان با اشاره به پیش بینی قانون جوانی جمعتیت در خصوص اعطای زمین به زوج هایی که صاحب فرزند سوم می شوند،گفت: پیش بینی های لازم در این رابطه در بعضی شهرهای استان از جمله قهاوند،نهاوند و رزن انجام شده است، در گام نخست به دنبال تامین زمین مناسب هستیم تا نسبت به تحویل آن به واجدان شرایط اقدام کنیم.

قاسمی فرزاد با تاکید براینکه نباید نسبت به مساله جوانی جمعیت بی تفاوت بوده و منفعل عمل کنیم،اظهار کرد: افزایش جمعیت و بهره مندی از جامعه جوان از مولفه های اقتدار هر کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در صورت بی توجهی به مقوله رشد جمعیت با بحران سالمندی مواجه خواهیم شد که پیامدهای منفی زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت،افزود: همه مسوولان و دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی نسبت به این موضوع و حمایت از قانون جوانی جمعیت دارای تکلیف هستند و باید به وظایف خود عمل کنند، همچنین فرهنگ سازی در این زمینه از سوی رسانه ها نیز باید جدی گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه دشمن می کوشد تا ما جامعه جوان و پویایی نداشته باشیم،اظهار کرد: دشمنان شبانه روز در تلاش هستند تا در شبکه های اجتماعی و رسانه های خود جوانان ما را از ازدواج دور کنند و باید نسبت به این توطئه هوشیار بوده و با آن مقابله کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha