کتابخانه‌های عمومی آسیب دیده در زلزله سرپل‌ذهاب نیازمند تامین اعتبار است

قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت: کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی این شهرستان که در جریان زلزله سال ۹۶ دچار آسیب شد اکنون برای تکمیل نیازمند نگاه و توجه ویژه مسئولان برای تامین اعتبار است.

«مرزبان بساطی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه تا پیش از وقوع زلزله سال ۹۶، ۲ باب کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی در سرپل‌ذهاب فعال بود، افزود: ۲ باب کتابخانه شهری در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری به طور کامل تخریب شد.

وی اظهار کرد: کتابخانه شهری «رسالت» هم اکنون در مرحله اسکلت سازی و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۷ میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه هزینه شده و برای ادامه روند ساخت آن نیازمند ۷۰ مبیلیارد ریال دیگر است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: همچنین کتابخانه «علامه‌امینی» که اکنون در کانون شهید باهنر به فعالیت خود ادامه می‌دهد ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بساطی ادامه داد: برای ساخت کتابخانه شهری علامه امینی تاکنون هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که در جلسه اخیر کمیته برنامه ریزی سرپل ذهاب نیز ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این کتابخانه مصوب شده است.

وی گفت: همچنین یک باب کتابخانه روستایی «انقلاب» واقع در روستای ترکویس بخش قلعه شاهین در جریان زلزله دچار آسیب شد که اکنون دیوار حیاط و نصفی از دیوارهای سازه این بنا نیز نیازمند تعمیر و مرمت است.

معاون فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه در مجموع در سرپل ذهاب ۲ هزار و ۱۵۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی شهری و روستایی هستند، گفت: از این افراد یک هزار و ۸۰۰ نفر را اعضای شهری و ۳۵۰ نفر را نیز اعضای روستایی کتابخانه های عمومی سرپل ذهاب تشکیل می دهند.

بساطی بیان کرد: همچنین در روستای «دول الیاس» از توابع شهرستان سرپل ذهاب نیز طرح پیشخوان کتابخانه برای روستا در نظر گرفته شده که یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تجهیزات به آن اختصاص یافته تا پیشخوان کتابخانه در این روستا به بهره‌برداری برسد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سرپل ذهاب میزان سرانه مطالعه بر اساس جمعیت در این شهرستان را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: نسبت به کل جمعیت شهرستان سرانه مطالعه ۲ تا سه دقیقه است.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha