۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85226613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش دولت برای توسعه فضاهای آموزشی اصفهان در آستانه سال تحصیلی

اصفهان - ایرنا - دولت و وزارت آموزش و پرورش در استان اصفهان با توجه به کمبود کلاس درس و معلم در آستانه گشایش دوباره مدارس ، در صدد توسعه فضاهای آموزشی و رفع این کمبودها با استفاده از ظرفیت خیران و اعتبارات دولتی هستند.

به گزارش ایرنا، ۱۸۳ کلاس درس به ظرفیت پنج هزار ۵۰۰ دانش‌آموز در آستانه سال تحصیلی به آموزش و پرورش اصفهان تحویل داده می‌شود.

تجهیز هنرستان‌ها و نوسازی ۵۰۰ دستگاه رایانه در کارگاه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش از دیگر اقدامات برای آغاز سال جدید تحصیلی با کیفیت بهتر برای دانش آموزان است.

احداث ۹ مدرسه استثنایی با کمک خیران

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از انعقاد قرارداد برای ساخت ۹ واحد مدرسه استثنایی در استان خبر داد و گفت: میزان توجه خیران مدرسه‌ساز به مدارس استثنایی چندین برابر شد.

تلاش دولت برای توسعه فضاهای آموزشی اصفهان در آستانه سال تحصیلی

مجتبی ملااحمدی افزود: در نظر داریم که ساخت مدارس استثنایی خیرساز در تمام استان اصفهان توزیع متناسب داشته باشد، در حوزه تجهیزات آموزشی و هزینه‌های مدارس نیز می‌توانیم خیران را پای کار آوریم.

وی یادآور شد: در یکسال گذشته، ۲ مدرسه اوتیسم که یکی از آن‌ها بعد از گذشت ۱۴ سال از کلنگ‌زنی، آماده شده بود افتتاح شد که بزرگترین مرکز اوتیسم ایران است.

برقرای عدالت آموزشی با توجه ویژه به مدارس دولتی

بنا به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو، ایجاد عدالت آموزشی در مدارس دولتی و عادی نسبت به سایر مدارس است و بنابر این زنگ آغاز تحصیلی جدید در یکی از مدارس عادی دولتی شهر اصفهان با حضور مسئولان استانی نواخته خواهد شد.

محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای کم کردن فاصله بین مدارس دولتی و سایر مدارس در استان از محل مشارکت‌های مردمی و سرانه‌های دولت مقرر شد در سال تحصیلی جدید کلاس‌های فوق برنامه، تقویتی و بازآموزی برای دانش آموزان مدارس دولتی با کمترین هزینه و بدون تحمیل هرگونه فشار اقتصادی به خانواده‌ها، برگزار شود.

وی همچنین به به‌کارگیری معلمان مدارس خاص (مدارس شاهد، استعدادهای درخشان (تیزهوشان)، نمونه دولتی، آموزش از راه دور) در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: معلمان مدارس خاص باید نصف ساعت تدریس موظف خود را در مدارس دولتی و بقیه را در مدارس خاص بگذرانند.

انتصاب مدیران توانمند در مدارس دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، همچنین با تاکید بر اهمیت انتخاب مدیران به عنوان سکانداران مدارس و عرصه تعلیم و تربیت افزود: یکی از اقدامات مهم در پروژه مهر تحصیلی در استان اصفهان ، تاکید بر انتصاب مدیران توانمند و با تجربه در مدارس دولتی است.

تلاش دولت برای توسعه فضاهای آموزشی اصفهان در آستانه سال تحصیلی

وی با بیان اینکه تحقق اهداف سند تحول بنیادین در ساحت‌های ۶ گانه در مدارس نیازمند همراهی مدیرانی همسو و هم فکر است، گفت: دقت در گزینش مدیران مدارس دولتی به‌عنوان عنصر اصلی مدرسه برای واگذاری مسوولیت به آنها در سال تحصیلی جدید مورد تاکید ویژه قرار دارد.

ابراهیمی افزود: امسال مراحل جابه‌جایی و انتصاب مدیران تا پایان مرداد انجام شد و در شهریور، دوره‌های مهارت افزایی مدیریتی برای آنها در حال برگزاری است.

رفع دغدغه کسری معلم

بنا به گفته ابراهیمی هرچند که در چند سال گذشته هفت هزار معلم در استان اصفهان بازنشسته شدند و استان هرساله با کسری نیرو مواجه بوده ولی با تدابیر اندیشیده شده این مشکل برای سال تحصیلی جدید مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: این کسری از محل استفاده از نیروهای بازنشسته، سرباز معلم، معلم خرید خدمت و حق التدریسی برای سال تحصیلی جدید تامین می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در دولت فعلی توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و نیروی انسانی شده است گفت: از مجموع سهمیه ۲۵ هزار دانشجو معلمی که در کشور جذب شدند امسال ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو معلم به استان اصفهان اختصاص داده شد.

وی تربیت نیروی کارآمد و دائمی برای تدریس در مدارس استان را یکی از اولویت‌ها و اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان با هدف گذاری در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha