افزون بر ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خراسان‌شمالی پرداخت شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی گفت: ۵۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ و مشاغل خرد و خانگی طی عملکرد دولت به متقاضیان استان پرداخت شده است.                                 

علی فیروزه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان بالغ بر۳۶ هزار میلیارد ریال از محل مصوبات سفر استانی رییس جمهور به ۲۲۶ طرح اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱ هزار طرح از محل تبصره ۱۶ و هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به ۹۵۰ طرح از محل تبصره ۱۸ پرداخت شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات برای بیش از ۲۱ هزار نفر در استان شغل ایجاد شده است.

فیروزه یادآور شد: خراسان شمالی جزو چند استان برتر به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ است.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha