۱۳ هزار کلاس اولی به جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان افزوده شدند

سمنان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۱۳ هزار کلاس اولی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به مدرسه می‌روند و به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده شدند.

آرزو مرادی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: بیش از ۱۳ هزار کلاس اولی در ۴۵۸ مدرسه استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌ها هشت هزار و ۶۴۰ نوآموز در بیش از ۳۰۰ پیش‌دبستانی استان سمنان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: مدیران و عوامل اجرایی مدرسه‌های ابتدایی و پیش‌دبستانی‌های سراسر استان سمنان برای برگزاری آیین استقبال از نوآموزان و کلاس اولی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نوآموزان و کودکان کلاس اولی استان سمنان در بیست و هفتمین روز شهریور ۱۴۰۲ به مدرسه می روند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طبق بازدیدهای میدانی انجام شده در قالب طرح مهر، تمامی مدرسه‌های سراسر استان آماده میزبانی از دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: ارایه محتواهای آموزشی هدفمند با رویکرد آگاهی بخشی به والدین، نوآموزان و کلاس اولی‌ها از جمله اقدامات راهبردی انجام شده به منظور زمینه سازی آغاز سال تحصیلی همراه با شور و نشاط در استان سمنان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان اطمینان خاطر داد که از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معاونت آموزش ابتدایی استان برای تحقق عدالت آموزشی و «نصیب آموزشی برابر» در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه‌های هشت‌گانه معاونت ابتدایی استان سمنان در سال جدید در قالب برنامه عملیاتی شامل کاهش نرخ تکرار پایه و ترک تحصیل، توجه ویژه به توانمندسازی معلمان مدارس و مربیان پیش‌دبستانی‌ها، توجه به شور و نشاط و آرامش روانی در مدارس، سبک‌سازی کیف دانش آموزان، آموزش مهارت زبان فارسی با رویکرد ترکیبی، ارتقا شایستگی‌های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان و انس و فهم قرآن است که همه برنامه‌ها با رویکرد تمام‌ساحتی پیگیری می‌شود.

حدود ١٣٠ هزار دانش‌آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی استان سمنان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha