مقانلو: تیم را با چنگ‌ودندان به اینجا رسانده‌ایم؛ یاد بگیریم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو مردان با بیان اینکه تیم را با چنگ‌ودندان به اینجا رساندیم تا در مسابقات مختلف موفق باشد، گفت: باید یاد بگیریم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم تا به اهدافمان برسیم.

بیژن مقانلو روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به تشریح شرایط ملی‌پوشان تکواندو در آستانه آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت که شرح آن را در زیر می‌خوانید.

در ابتدا نحوه انتخاب ترکیب تیم برای حضور در هانگژو چگونه بود؟

با توجه به شرایطی که داشتیم و مدت زمانی که در تیم ملی بودیم، تمام جوانب را در نظر گرفتیم. سعی کردیم بهترین تصمیم را بگیریم تا در ادامه مسیر به ما کمک کند. امیدوارم بازیکنان ما در هانگژو بدرخشند و در ادامه مسیری که داریم برای تیم ملی موثر باشند تا سهمیه‌های لازم برای حضور در المپیک را کسب کنیم.

رقیبان قدرتمندی در آسیا داریم، چقدر به کسب مدال طلا و موفقیت امیدوارید؟

تیم آماده و جوانی داریم که نه تنها اکنون، بلکه در سال‌های آینده هم می‌توانند کمک حال تکواندو ایران باشند. اکنون در آسیا تیم‌های اردن، چین، کره‌جنوبی، ازبکستان و تک چهره‌های برخی تیم‌ها دارای طلای المپیک و جهان هستند. همه در تکواندو سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دیگر این رشته متعلق به چند کشور خاص نیست.

نفرات جوان ما می‌توانند از آزمون‌های دشوار به سلامت عبور کنند؟

مقانلو: تیم را با چنگ‌ودندان به اینجا رسانده‌ایم؛ یاد بگیرم سختی‌ها را پشت سر بگذاریم

خوشبختانه بازیکنان جوان ما به خودباوری نزدیک شده و این مساله را اثبات کرده‌اند. مسابقات مهمی را پشت سرگذاشتیم و بازهم رویدادهای حساس دیگری داریم. مطمئن باشید هوگوپوشان با تمام قدرت به میدان می‌روند. بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی نیز، مرحله بعدی گرندپری را داریم.

انتخاب از بین این نفرات جوان سخت نیست؟

واقعا همین‌گونه است، چراکه آنها از نظر فنی خیلی نزدیک هستند. ولی همه می‌دانند حدود ۱۵ ماه قبل که کار را در دست گرفتیم، شرایط اینگونه نبود و وفقط چند بازیکن داشتیم. همیشه سعی کرده‌ایم بهترین تصمیم را بگیریم و می‌خواهیم از سرمایه‌های موجود، بهترین بهره را ببریم.

حضور در مرحله جدید گرندپری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سال گذشته حضور چندانی در گرندپری نداشتیم اما اکنون در تمامی مراحل آن حضور یافتیم. خوشبختانه بچه‌ها در این مسابقات درخشش خوبی داشتند. در نهایت ۱۶ نفر برتر راهی فینال گرندپری می‌شوند. گرندپری در هر سال، ۲۸۰ امتیاز رنکینگ دارد، در حالی‌که بازی‌های المپیک، ۲۰۰ امتیاز را به خود اختصاص داده است. پس متوجه می‌شویم که گرندپری چقدر مهم است.

حضور مداوم در مسابقات برای رسیدن به المپیک کلافه کننده نیست؟ چگونه انگیزه نفرات را حفظ می‌کنید؟

هر تیمی منسجم‌تر باشد، نتیجه می‌گیرد. این تیم را با چنگ و دندان به اینجا رسانده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم انگیزه‌ها از بین برود. شرایط برای همه کشورها یکسان است و این دیگر وظیفه کادر فنی است تا بچه‌ها را در اوج نگه داشته و شرایطی ایجاد کند تا از مسابقات، زده نشوند. در نهایت باید یاد بگیریم تا سختی‌ها را پشت سر بگذاریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha